lördag 17 februari 2018

Ännu en kylig lördagmorgon i februari då jag längtar till vår egen plats i solen



Ja nu räknar jag verkligen ner. 18 dagar kvar tills det är dags att åka ner till Spanien igen. Det blir återigen en långhelg, onsdag till måndag, ett helt perfekt sätt att få ett avbrott i vardagen. Äntligen ska älsklingen med ner igen. Det är bara 3 månader sen jag var där men det är hela 7 månader sen han senast var nere. Nu är jag väldigt spänd, har våra växter på altanen klarat 3 månader helt utan manuell vattning?? Jag har ställt dem så att det inte är något tak över, har det regnat tillräckligt i vinter? Det ska bli spännande att se. Allt pynt som hänger på väggarna utomhus, har de klarat vinterstormarna? De borde kanske varit nedplockade, vi får se..


Denna gången som vi åker ner så ryker soffan som fanns där när vi köpte lägenheten. Den är snygg men obekväm. Ingenting man sitter bekvämt i för att läsa en stund. Vi behöver också fler sängplatser om vi ska kunna åka ner med mer än ett "barn" i taget. En bäddsoffa blir så klart lösningen. Förra helgen valde vi ut en på IKEA här hemma som vi tänker beställa från IKEA i Malaga innan vi åker ner. Tyvärr innebär det nog att den läckra stolen ryker o så även småborden men så får det bli. Man kan inte få plats med allt på 55 kvm.


Från början hade jag tänkt mig en likadan bäddsoffa som min kära syster köpt i Florida och som vi sov så gott i när vi var där. Nu har vi "ombestämt" oss. Det blir istället en Backabro, 18 cm bredare men ännu skönare att sitta i vilket är väl så viktigt om vi ska tillbringa tid i Spanien på vintern och vill kunna sitta bekvämt för att läsa. I den här kommer vi att trivas! Täcken o kuddar har jag köpt här hemma på IKEA o tänker släpa med mig. Min man hade lite synpunkter på det🙈🙊 men jag insåg att det var mycket billigare här samt att de faktiskt inte tar mycket plats i väskan. Det blir nog bra det här.

Kan ni se det framför er? Skänken får skjutas längre mot altandörrarna, stolen o småborden får lämna plats åt schäslongdelen på soffan, själva soffdelen placeras där soffan står idag men den kommer inte att gå lika långt ut mot halldörren som soffan gör idag. O ja, jag har mätt, det får plats! Tavlorna får förstås hängas om. Det blir nog bra det här.

Nu tror jag att jag börjar dagen med ett gott träningspass på Studio 4, det blir väl bra så?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!