söndag 4 februari 2018

Det är vackert att se på med en glasruta emellan


Precis hela dagen igår tillbringade jag i tv-soffan med bara små avbrott för att laga mat, bädda rent i sängarna, vattna blommorna och tvätta. Jag tittade i ett sträck på Grace & Frankie på Netflix. En ny favoritserie helt klart. Den är helt underbar, har ni tid över så se den. Huvudrollerna innehas av Jane Fonda och Lily Tomlin o dessa två huvudrollskaraktärer är sååå olika men lever ändå tillsammans efter att deras män har lämnat dem för att istället gifta sig med varandra. Stundtals väldigt, väldigt kul. Det finns 4 säsonger och jag är redan inne på säsong 2.



Minusgrader ute och igår vräkte snön ner, minst 5 cm fick vi nog. Vackert att titta på men jag håller mig helst på insidan. 31 dagar kvar tills vi åker till Spanien, till sol o värme, åh vad jag längtar!

Idag ska jag åka o hälsa på mamma o sen barn o barnbarn. Inte heller det lockar, p g a körningen, när det är sådant här väder. Att köra bil på vintern blir mer o mer otäckt ju äldre man blir. Jag uppskattar det inte.


Studio 4 valde igår att förlägga sin träning utomhus. Det är inget jag uppskattar på vintern så jag avstod. Däremot körde jag o min älskade ett tufft boxningspass inomhus på kvällen innan maten. Det kändes skönt, så helt lat var jag trots allt inte igår.



Till lunch åt vi igår en fantastiskt god kålrotssoppa och till kvällen lyxade vi till det med en fläskfilégryta med pesto i och till det bakad sötpotatis. Det var första gången jag själv bakade sötpotatis. Vi åt det i USA och det är verkligen en ny favorit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!