tisdag 29 maj 2018

Tisdag 29 maj på väg till Spanien


Resfeber? Ja det kanske jag hade. I vilket fall som helst så vaknade jag kl 4 imorse o kunde inte somna om. Tiotusen saker ungefär stod på dagens "att-göra-lista" innan jag skulle ge mig iväg. Startade dagen med lite sortering av tvätt, packade färdigt, drack kaffe m m innan jag sa hej då till min man för att ge mig ut på en timmas morgonpromenad. Behöver jag påpeka att det var helt ljuvligt ute?

Fortsatte dagen med frukost på altanen, lite inköp av fler växter o sen plantering o trädgårdsfix. Jag hann också med en vända till loppis där jag lämnade lite oanvända prylar. Lunch o sen tjoff ner i solstolen där jag sov gott en stund i stekande hetta. (Inte farligt kära svägerska😉.)

Till slut blev jag rastlös, ville bara iväg. Beslöt mig för att ta tåget 1 h tidigare än planerat eftersom jag annars haft lite snålt om tid. Tur var väl det då det visst var problem med tågen o jag fick byta i Malmö, nämnde jag förresten att det var 31 gr varmt o strålande solsken hemma 😐?

Nåväl kom fram till Kastrup något försenad men i god tid till mitt plan. Vad händer då? Mitt plan är 1h försenat😡 Nu blir det drygt. Lite mat o dryck men nu sitter jag bara o väntar... Jag missar en underbar kväll på altanen hemma men å andra sidan så kommer jag att vakna i Spanien o kan ta en lång promenad längs med havet. Det är synd att klaga😀





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!