torsdag 21 juni 2018

Cykel-SM, Båstad bike week och dagliga promenader


Oj, vad jag saknar det här!!! Tre underbart fantastiska veckor i vårt eget paradis är till ändå men jag är så glad att jag har varit här o under så lång tid, det får jag försöka bära med mig hela sommaren. 

Tänk ändå att kunna dra på sig ett linne o ett par shorts och bara kliva ut genom dörren för att mötas av det här, varje morgon! I love it!


Favoritflyget är faktiskt Norwegian, inte bara för att vi samlar poäng på detta bolag, jag tycker faktiskt att comforten och enkelheten att boka, servicen m m är suverän med detta bolag. Hej då Spanien, vi ses igen (vet bara inte när).


Här hemma är det cykel för hela slanten just nu. Båstad bike week, cykel-SM på hemmaplan, det kan man ju inte bara missa om man är lite cykelintresserade som vi är. Igår åkte vi till Torekov för att se både damernas och herrarnas tempolopp. 4 timmar stod vi där och tittade och jag tycker att det är galet spännande. Tyvärr är det inte direkt någon publiksport, det är mest de närmst "sörjande" som är där. Lite tråkigt faktiskt, mest för dem som tävlar såklart.




Min rutin med dagliga morgonpromenader hänger kvar även här hemma såklart. Det där med shorts o linne kan man förstås glömma. Idag ställdes klockan på 6 och jag gav mig ut 6.30 för att hinna med drygt 6 kilometer innan morgonens klipptid kl 9.00. Här var det långa byxor, träningströja, tjocktröja och jacka som gällde! 14 grader och hård blåst. Luvan drogs upp över huvudet och innan jag hann hem kom även ett stilla regn så att jag hann att bli så där lite lagom blöt. Kallt var det så att det räckte o blev över. Varför bor vi här?? Nä förlåt, det är synd att klaga så bra som jag haft det o regnet behövs men jag älskar verkligen sol o värme. Jag är född i fel land.




Torekov


Dagen har i övrigt förgyllts genom ett besök av äldsta dottern med gemensam lunch och trevligt småprat. Livet kan inte bli så mycket bättre än så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!