söndag 1 april 2012

Huvudvärken från helvetet

huvudvc3a4rk_169830710

Knockad o golvad, det är vad jag e idag. Det händer inte ofta men en eller ett par gånger om året har jag börjat få typ migrän. Denna helgen har varit sådan. Det började redan i fredags. Man vet egentligen det är dags när Treo inte hjälper, när man får gå på skarpare grejor. Ändå så kör man på utan att lyssna på kroppen. Träning, städning, tvättning m m.

Inatt vaknade jag med en huvudvärk som inte var av denna världen. En sån huvudvärk som gör att man inte vet var man ska bli av. Upp o ta några tabletter o sen tillbaks i sängen igen. När det äntligen började lätta lite så kunde jag somna om.

Den sömnlösa natten resulterade i en sen morgon. Brunch halv 11, inte likt mig. Sen lyssnade jag på kroppen (jag hade inget annat val nu;) och gick o la mig igen. Idag har det mestadels varit ryggläge. Det blir det snart igen. Jag går o “trampar luft” som min mamma brukar säga. Illamående, ostadig och eländig. Det blev ingen bra helg det här.

Senare ikväll ska jag iväg på ett möte med min tränare där vi ska gå igenom mitt kostintag för att se vad vi kan ändra på. Nu måste det hända saker här. Det mötet måste jag orka. Annars är det bara vila som gäller. Ibland tar det bara stopp.

Hoppas att ni andra haft en bättre helg än jag!

10 kommentarer:

  1. Kanske är det kroppens sätt att säga: ta det lugnt!
    Migrän som ofta slutade med att jag satt böjd över toaletten led jag av förut. Det var länge sen sist men jag förstår precis hur du mår. Inget kul!

    SV: Att ni som har många barn runt er förstår jag inte resonerar som vi som bara får två studentupplevelser (med fyra års mellanrum) Ungdomarna här har bestämt att de ska samlas här hos oss på nattkröken innan de sticker in till stan igen.
    "Jag tyckte det var en bra ide" sa Oscar eftersom du brukar vilja fotografera hela tiden!
    Omtänksamt av honom och jag är överlycklig!

    Krya på dig och hoppas du kommer iväg på ditt pep-talk!

    SvaraRadera
  2. Du bör nog lyssna på kroppen! Det gjorde inte jag för några år sedan och det slutade med många veckor på sjukhus... så ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men fy fasiken så jobbigt. Det händer inte mig ofta- händer det så är det ett PMS utslag....FAst mannen säger att det är för att jag varit "le och rälig" som vi säger på skånska. ;-).

    Ska bli spännande att höra vad din tränare säger. Hoppas du orkade med det.

    SVAR;Ja vem vill inte vara en köttätare.......älskar en blodig biff. Mums.

    Då kör vi så det ryker när du kommer hem. Nu får du njuta riktigt ordentligt av allt när du är i Rom. Lyckliga du......

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart vi kör så det ryker! Nu ska jag gå ner 3 kg till vecka 17 o kunna jogga 3,5 km....det säger min tränare....oj, oj, oj, det måste gå!

      Kram

      Radera
  4. Usch, sådan huvudvärk har jag nog aldrig haft... För mig skulle det nog kännas som en nära-döden-upplevelse... KRYA på dig och hoppas det går över snart! /Katsura

    SvaraRadera
  5. Det lät inget kul alls! Hoppas att du mår bättre snart =)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag har oxå haft huvudvärk i helgen men den var helt och hållet självförvållad så jag ska inte klaga.

    Hoppas du mår bättre nu.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Men käraste du!!! Hoppas att huvudvärken går över, det är hemskt!
    KRAMEN!

    SvaraRadera
  8. Usch, hoppas du vaknar pigg och fri från huvudvärk imorgon!

    SvaraRadera
  9. När kollade du blodtrycket sist? Den huvudvärken känns som migrän och inget biter på den

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!