lördag 22 september 2012

Utflykter och pizza

IMG_20120922_130119

Hastigt och lustigt blev det idag bestämt att vi åker och hälsar på mina föräldrar. Självklart serverades vi en god middag och sen bar det vidare mot pappas föräldrahem där vi gjorde en liten minimal insats genom att hjälpa till med att lyfta ner saker från vinden. En underbar dag för Lexie då hon fick vara med på äventyr.

IMG_20120922_130251

Idag satt jag på passagerarsidan i bilen. Trött efter gårdagen. En gårdag då vi kanske bestämde en ny träff, kanske inte, ingen som vet:-)

Kvällens middag blev hämtpizza (jag äter fyllningen för att det är så gott, ja, ja, lite bottendeg slank ner…) Vissa dagar vill man bara inte laga mat. När gjorde jag det senast förresten?? I tisdags kanske…

IMG_20120922_174230

I dag brinner det i Halmstad hamn, 5,5 mil bort men det syns hela vägen hit. En otäck brand. Skönt att inte vara på jobbet idag.

Idag gör sig verkligen hösten påmind. Det är kallt o ruggigt. Sommarjacka adjö. Höst/vinterjacka goddag. Ikväll sitter jag ihopkrupen under en tjock, varm filt, uppkrupen i soffan. Här tänker jag tillbringa resten av min kväll.

1 kommentar:

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!