onsdag 26 december 2012

Det är kärlek de!

IMG_20121226_140924

När man kommer hem efter sin joggingtur och det står en färdig portion med protein att lassa in, det är kärlek det! Små, små saker som gör en glad. Under dagens jogging så pressade jag mig lite mer än vanligt, jag tvingade mig själv lite längre än innan. Resultatet blev lite bättre. Det är bara att köra på. Efter det 15 armhävningar.

En annan dag, annandag jul, en dag som bara har försvunnit. Betala räkningar, träna, lite tvättning o så soffhäng. Imorgon är det jobb igen. 2 dagars jobb för min del medans övriga familjen är hemma. Det som är bra med jobb är att då kan man springa på rea på lunchen:-) Inget ont som inte har något gott med sig!

Igår kväll blev en tv-kväll. 3 avsnitt av Morden i Sandhamn och sedan Änglagård – tredje gången gillt. Det är sällan vi tittar så mycket på tv så ibland är det riktigt skönt. Ikväll blir det Bonde söker fru och Fjällbackamorden sedan väntar nog sängen.

Vårens träningsschema är lagt. Jag är en planeringsmänniska så jag måste bestämma mig innan när det gäller träning, annars blir det inte av. Nu växlar vi återigen upp. Annars händer det ingenting. Så här kommer min träning att se ut fr o m den 7 januari.

Måndag – Box/Styrka
Tisdag – Vila
Onsdag – Mållbergs blandning
Torsdag – Crosstrainer (morgonträning 4.45)
Fredag – Vila
Lördag – Cirkelträning
Söndag – Jogging

Nu är jag laddad!

6 kommentarer:

  1. Det är bra att träning planeras in. Då blir den av!

    Svar: Jag tror jag viker mig för mannen. Vill han se Hobbit, får han se den. Hade det dock varit en krigsfilm hade jag inte vikit mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det går liksom inte annars, inte för mig i alla fall. Jag är för dåligt diciplinerad.

      Radera
  2. Vad duktig du är som gör schema redan nu! Men vad innebär Mållbergs blandning?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mållbergs blandning är ett konditions och styrkepass med en salig blandning av tabata, sandballs, TRX, X-fit, cirkelträning mm. Det som är bra är att man aldrig vet innan vad det blir:-)

      Radera
  3. Låter som det där med lunchrea passar mig också. Själv ska jag jobba i morgon, men är sedan ledig för att börja den 7 januari igen. Du är grymt disciplinerad med din träning.

    Ha det gott! Kram Ester

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja idag hann jag inte med någon lunchrea men kanske imorgon.

      Tack!

      Kram

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!