söndag 23 december 2012

Jag kanske skulle tittat efter lite bättre, skit också!!

Disneys jul, Fyrklövern

Äntligen fick jag duka med mina älskade Disneytallrikar igen. Det är möjligt att jag är barnslig men jag bara älskar mina ljuvliga tallrikar med Disneymotiv ifrån Fyrklövern. Nu är det jul på allvar.

Igår (och idag) är äldste sonen med flickvän på besök och vi smygstartade på delar av julbordet där huvudrätten var varmrökt lax och potatisgratäng. Jag kan inte längre förstå hur mycket man kunde äta förr och hur mycket andra kan äta. Jag tycker att jag blir mätt med en gång. Ändå åt lite jag LITE för mycket om än helt LCHF. Julångesten börjar infinna sig.

20121222_222749

Igår slog jag nog nytt personligt rekord i att somna tidigt. Vi tittade på Sällskapsresan II med Lasse Åberg och jag somnade säkert efter en halvtimma (halv 8 på kvällen:-) men sen kvicknade jag till igen och vi spelade “Med andra ord”. Spela spel i min familj blir ofta på liv o död:-) Vi spelade 3 omgångar och jag o älsklingen vann alla 3. Det fanns en person som var väldigt sur, hi hi, men så är det. Det gick över sen.

Mitt största misstag denna julen: Häromdagen slängde jag mina gamla linser efter att först ha tittat ner i lådan att det fanns nya hemma. Jodå, där låg 2 linskartonger, lugnt. Igår när jag skulle sätta in linserna och plockar upp kartongerna visar det sig att den ena är tom!!! En jul (o kanske) en nyår utan linser!! Glasögon, bläh!! Skit, säger jag bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!