tisdag 25 december 2012

När åldern hinner ikapp?? Broddar?? i julklapp??

Broddar, duenorth, ice & snowk, traction aids

Broddar i julklapp?? Ja, jag säger bara det. Nu vet man vad klockan är slagen. Pensionärsvarning. Någon måste anse att jag är gammal?? O det är ingen mindre än min man…..

Ok då, det är väl faktiskt med tanke på att vi ska springa Sylvesterloppet på nyårsafton (hur nu det ska gå) som jag fick dem. Han är nog rädd  om mig eller så är han bara rädd att jag ska ha något att skylla på för att inte kunna springa:-) Jag beklagade mig nog häromdagen “Tänk om det blir halt”. Ja nu har jag inget att skylla på i alla fall. Det är bara att brodda på o ge sig ut…..

IMG_20121225_000735

Julafton är över och förbi. God mat och underbara julklappar. I år blev det ett tidigt firande för några skulle vidare. Kvällen blev sedan slö o slapp. Vi letade febrilt efter något spel som alla ville spela men det rann ut i sanden. Det blev istället soffmys med "En plats i solen” och “Tomten är far till alla barnen” rullandes på tv.

En plats i solen på TV8 är ett utav våra gemensamma favoritprogram. Där sitter vi tillsammans och drömmer oss bort till ett boende i ett varmare land. Igår var de bl a i Florida. Inte helt fel måste jag säga!

Det är tidig juldagsmorgon och här sitter jag och hör vindarna vina runt knutarna. Det låter som att det är riktigt vidrigt väder ute. Snart så vaknar kanske resten av huset. Snart så försvinner alla bort och vi sitter ensamma kvar. Det blir en dag med träning och soffhäng. Film, dator och en god bok. Vad kan man mer önska sig en sådan här dag?

3 kommentarer:

  1. Jag hoppas verkligen att man inte behöver vara pensionär bara för att man använder broddar. Mina broddar har räddat mig från många fadäser och jag är då rakt inte pensionär! Däremot är jag ny här i bloggvärlden och jag hittade hit tack vare Fru Venus blogglista. Du är hjärtligt välkommen att titta in till mig om du har tid och lust. Jag har inte skrivit så mycket än men det kommer!
    God fortsättning och lycka till på det där loppet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för titten! Jag försökte bara vara lite rolig men det är inte alltid det går hem:-) Jag hade behövt dem igår då jag nästan drattade på ändan när jag var ute o gick med hunden.

      God fortsättning själv!

      Radera
  2. Jag tror broddar är bra, men jag är alldeles för lat för att orka sätta dem på plats....dessutom skulle grannarna bli tokiga om jag gick upp tre trappor med dem på fötterna ;-))

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!