fredag 25 januari 2013

50 grader varmare, LCHF- matsäck o så en massa junkfood

IMG_20130125_131202

-18 grader. Det var det idag när jag kom till jobbet. I Sharm el Sheikh, dit vi åker på måndag, var det idag +29 grader. Det är nästan 50 grader varmare!! Åh vad jag längtar dit! Jag är sååå trött på denna eviga kylan! Jag sms:ade min son idag och frågade honom hur kallt de hade det i Falköping. –100 fick jag till svar:-) Ha, ha, jag tror att han brås på sin mor. Han är INTE nöjd med kylan vill jag lova!

IMG_20130125_200904

LCHF-kost på planet är inte det lättaste. Det ska vara lättpaketerat och hållbart. Ölkorv och Babybel får det bli denna gången. Ett paket av varje får även åka med i resväskan så jag har mat att äta även på hemvägen. Än så länge erbjuder de inte LCHF-kost på planet. Ändå finns det många varianter att välja på, glutenfritt, diabetiker, vegetariskt m m. När ska de erbjuda en LCHF-måltid??

Egen mat får inte medtas. Så står det på Fritidsresors hemsida när man ska fylla i om man vill ha mat på planet eller inte. Que?? Om man inte kan äta det de serverar, får man inte ta med egen mat då? P g a att de inte kan ta hand om förpackningarna står det och det kan jag väl förstå i och för sig. Om alla bara ombord en bricka från McDonalds med en stor mugg cola o en Big Mac & Co då skulle det bli problem. Med min medhavda matsäck blir det väl ändå minimalt med sopor. Jag kan bära dem med mig av planet också. Jag lovar.

IMG_20130125_200248

En hel vagn full med skräpmat. Det blev en annorlunda veckohandling. När mamman o pappan åker på semester och lämnar ungdomarna hemma för att passa hus o hund då blir kylen o frysen fylld med allehanda färdigrätter, pizza, pan pizza, korv, Mamma Scans köttbullar, Findus färdigrätter, hamburgare…..jag nästan skäms. Ja svälta ska de inte göra i alla fall o väljer de att laga “riktig” mat istället så är väl ingen gladare än jag.

2 kommentarer:

  1. Ingen skulle bli gladare än jag om du tar med några grader hem, jag är också vansinnigt trött på kylan här nu :-(
    Ha en underbar semester
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska göra vad jag kan, jag vill också gärna ha med lite värme tillbaka till Sverige:-)

      Tack så mycket, ha en bra helg nu!

      Kram

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!