måndag 7 januari 2013

Dagen då jag blev vinterbadare

Kallbadhuset, Båstad, Skansenbadet

Ja, jag gjorde det minsann. Åkte till kallbadhuset. Inte mindre än 4 gånger sänkte jag ner min blekfeta kropp i det kalla, kalla vattnet.  Nu känns det riktigt, riktigt bra. Kanske var det salta bad som skulle till? Man kan ju alltid hoppas.

Det som jag inte hade tänkt på innan jag snabbt åkte dit var att det var längesen det var bikinisäsong…..Hmm, tur att där inte var allt för mycket folk.

Kallbadhuset, Båstad, Skansenbadet, vinterbad

Vi är lyckligt lottade som har ett så nytt o fint kallbadhus här på orten. Tyvärr utnyttjar man det för sällan men jag tror att jag fick mersmak idag. Jag ska nog försöka locka med mannen dit en vacker dag. Det är så uppfriskande. Bastu o bad, bastu o bad. För att inte tala om den uppvärmda bubbelpoolen på utsidan. Den är hur trevlig som helst.

Undrar jag om jag ska försöka mig på Box/Styrka ikväll? Träna kan väl aldrig vara fel o imorgon MÅSTE jag bara till jobbet. Dessutom väntar nästa bioresonansbehandling imorgon och den är i min jobbarstad.

12 kommentarer:

  1. HEJA HEJA! Välkommen i klubben :-)

    SvaraRadera
  2. Hu, brrr, så kallt. Tuffing!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja det var ju inte så kallt när man värmt upp sig i bastun först. Jag njöt faktiskt.

      Radera
  3. Burr så kallt, men jag tror säkert att det känns väldigt skönt efteråt.

    Svar: Jag har hittat en toppensalong,som inte är så dyr. Hon håller låga kostnader då hon har salongen hemma hos sig. Shellac-naglar kan man få för 200:-. Fransk manikyr (akryl) kostar 300:-.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd att jag inte bor nära dig, då hade jag utnyttjat "din" salong!

      Badet var faktiskt väldigt uppfriskande och skönt.

      Radera
  4. Tur att du fick "hetta" upp dig först i bastun :)
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja utan bastu först hade det inte blivit något bad, hualigen!

      Radera
  5. oooh det vettte gudarna om jag hade vågat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade du säkert, du verkar inte banga för nå´t!

      Radera
  6. Bastu och kalla bad lät underbart. Utan bastu? Näääää... *fryser*

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!