måndag 7 januari 2013

Hovdamen Yoyce packar väskan och tillämpar egenvård

20130107_122452_Sophia_Clean

Efter att ha fått tipset från två håll så är jag helt övertygad. Varför kom jag inte på det själv? Det är ju så det måste gå till! Botemedlet borde vara sol o salta bad! Självklart! Som eksem-människa vet man ju att det är det enda som hjälper. Det borde vara botemedel även mot nässelfeber väl? Tack Vuxenmamman för tipset:-)

Nu är väskan packad. Med en kroppstemp på 35,8 grader! så åker jag mot solariet o lägger mig en stund och sen bär det raka vägen till Kallbadhuset för bastubad och mer än ett bad i det 3-gradiga salta havet.

Kallbadhuset Båstad

Först tänkte jag: Det kan jag ju inte. Jag är ju hemma och sjuk. Då ska man vara hemma.

Sen tänkte jag: Det är klart att jag kan, om det är detta som behövs för att jag ska bli frisk, eller hur?

Tänk om det är så illa att jag måste packa väskan och hälsa på min syster, i Florida, för att bli frisk:-) O så synd….

12 kommentarer:

  1. Strunta i den lilla väskan och packa den stora och ta en tripp "over there" om inte sol och salta bad får dig på benen - så lär ju miljöombytet och en omhändertagande syster säkert få dig på bättringsvägen!

    SvaraRadera
  2. Ja du har nog rätt, får se var jag landar idag:-)

    SvaraRadera
  3. Ha, ha, det är nog så illa Yoyce! Florida nästa, jo jag tackar jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hade ju inte suttit fel, inte på något sätt:-)

      Radera
  4. En syster i Florida? Ja men det borde du ju utnyttja, haha

    Sv: Tack för ditt svar om Rom. Jag ser så fram emot den resan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst borde jag det! Jag har ju inte varit där på snart....2 månader....

      Rom kommer att bli finfint för er!

      Radera
  5. *ler* Ja du - inte illa att kurera sig på nämnda sätt... Värme och ljus har ju fantastiska egenskaper!! Och vetenskapligt bevisat! You go!

    Trevligt att du tittade in hos mig *ler* Och tack för den otroligt fina kommentaren.

    Ha det bäst. Och krya på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! O du hade en mycket trevlig blogg, därav snäll kommentar.

      Radera
  6. Fejk sol är aldrig fel :) krya på dig.

    Sv: Haha näe inte skumt alls :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fejk-sol får duga i brist på äkta vara:-)

      Radera
  7. Låter som en ypperligt bra idé!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att åka till Florida menar du? DE E ALDRIG FEL:-)

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!