måndag 21 januari 2013

Echo Park

Echo Park Michael Connelly

ÄNTLIGEN säger jag. Denna boken har jag kämpat med i 2 månader. Jag tror jag började på den innan vi åkte hem från Florida. Egentligen har den nog inte varit dålig, jag har bara läst för lite. Tyvärr blir det nog ofta mobilsurf och datorsurf som kommer före läsning nu för tiden. Lite irriterande, jag ska bättra mig.

Nu bestämde jag mig för att denna boken inte skulle få ha nöjet av att även få följa med till Egypten så nu är den utläst, hur svårt kunde det egentligen vara?

Echo Park av Michael Connelly.

“1993 försvann Marie Gesto efter att ha handlat på en stormarknad i Hollywood. Eftersom man fruktade det värsta var fallet förflyttat från försvunna personer-divisionen till morddivisionen, där Harry Bosch tilldelades fallet. Men den 22-åriga kvinnan hittades aldrig  - varken död eller levande - det var ett fall som Bosch inte kunde släppa.

Tretton år senare är Bosch på en annan avdelning, avdelningen för olösta brott, när han får ett samtal från åklagarens kontor. En man som är anklagad för två avskyvärda mord är villig att bekänna fler mord  för att undvika dödsstraff. Ett av dessa mord, säger han, är mordet på Marie Gesto. Bosch tilldelas nu att lyssna på Raynard Waits bekännelse och att se till att mördaren inte lurar myndigheterna bara för att undvika en date med döden.

För att få bekräftelse för att bekännelsen är sann, måste Bosch komma nära den man han har sökt efter i tretton år. Boschs hela existens som polis börjar spricka när han inser att han och hans partner missade en ledtråd redan 1993 som kunde ha lett dem till Waits och som skulle ha stoppat nio mord som följde på mordet på Marie Gesto.”

3 kommentarer:

  1. Den låter ju väldigt bra.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Øj den lyder spændende.... som en bog jeg ikke ville kunne lægge fra mig :D

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen mig i det. När man har en iPad eller iPhone är det så lätt att den tar överhanden. Jag har inte heller läst en bok på länge men jag är bra sugen. Har några olästa liggandes.
    Ha en fin lördag!
    Kram
    Rebecca

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!