måndag 7 januari 2013

Klåda (dåligt) och viktförluster (bra:-)

Kaffe, Tavegyl, mugg

Dåliga saker först: DET KLIAR!!!! Antagligen var jag dum. Det kliade inte så mycket igår så jag tog ingen tablett för jag ville jobba idag och jag visste att om jag tar tabletterna så orkar jag inte hålla mig vaken en hel arbetsdag. Nu vaknade jag istället i natt och det kliade som attan. In med två tabletter och hej då jobbet. Det blir ännu en dag i soffan.

Idag är det jag som ringer läkaren och kräver att han skriver ut en annan medicin som inte ger mig huvudvärk och som inte gör mig så trött. Så fort jag tar dessa tabletter kommer huvudvärken som ett brev på posten. Det är INTE kul.

Vikten

Det positiva med min måndag är vikten:-) Kickstarten jag följer utlovar –4 kg på 2 veckor. Det har jag aldrig trott på, det brukar inte gälla mig men nu har jag följt det väldigt strikt i 5 dagar. Vissa ingredienser har bytts ut mot snarlika och recepten har bytt plats ibland men jag hållit mig till exakta mängder och bara tre mål om dagen utan mellanmål.

Idag, efter bara 5 dagar, så visar vågen på –2,8 kilo!!! Halleluja moment! Jag hade inte tänkt väga mig förrän efter en vecka men kunde inte hålla mig. OCH jag vet att detta bara är jul- och nyårskilona som smög sig på så de satt väl inte så hårt men det brukar inte vara så lätt att bli av med dem ändå.

Trots kli är jag idag ändå en lycklig kvinna! Tänk vad lite viktförlust kan göraSmile

Det är nu det svåra börjar. Det är redan nu jag vet att jag kan bli övermodig för att det går så bra. Det är nu tankarna kommer. “Ja men nu kan jag ju unna mig lite för det går så bra….” Näpp! Det blir inget med det denna gången. Nu kör vi strikt fram tills lördag. Då väntar en hotellövernattning i Göteborg. Då ska jag unna mig, i lagom doser. Många Några glas rött och kanske eventuellt en mörk chokladbit. Inga stora utsvävningar. Det är så det får bli.

2 kommentarer:

  1. Grattis till vikten! Kämpa vidare!

    Tråkigt med klådan :-/
    Hoppas att du får tag i doktorn.

    Ha en fin dag
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Ja vikten är kul:-) Klådan inte så kul.

    Fick tag i doktorn men han ville inte skriva ut några andra tabletter. Fick bara stark kortisonsalva, får se om det hjälper.

    Kram

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!