fredag 18 januari 2013

Varför har jag inga småbarn??

Wake up early

Det är ju nu man borde ha småbarn, inte vuxna barn. När man var 25-30 o barnen var små då var det inte lika roligt att gå upp kl 5 när de vaknade. Men nu, när man snart är 50, då vaknar minsann kl 4 morgon efter morgon utan anledning. Vad har jag för nytta av det? Jag bara slösurfar runt på telefonen efter att ha gett upp de där försöken att somna om. Det är bara att acceptera. Det är väl bara att vänta på barnbarnen då:-)

Nä barnen är verkligen inte så små längre. Igår tog svärsonen sin examen som färdigutbildad sjukgymnast, eller var det fysioterapeut det skulle heta? Ett stort grattis till honom! Ikväll kör vi raka vägen ner till Lund för att fira honom.

Jag hostar o snörvlar o nyser men jobbet väntar ändå. Tur att jag idag kan samåka med mina kära man. Då kan jag sova både till jobbet och hela vägen till Lund ikväll. Det gäller att räkna ut det!

4 kommentarer:

  1. Du kan få komma hem till mig och vara lite barnflicka på morgnarna om du vill!
    Gällande driftiga Johanna jag skrev om så menade jag inte att det var negativt att vara driftig och ha nya idéer. Det är hennes översittarattityd jag har problem med. Hon behandlar mig som en mindre vetande bara för att jag varit mammaledig ett tag.
    Önskar dig en härlig fredag!

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till nyexaminerade sonen! Kul när de äntligen får gå klart sina utbildningar. Uj, några småbarn skulle jag aldrig orka med nu (är på mitt 41 år)utan njuter av att barnen klara sig i stort sett själva :) Undrar om jag säger annat då jag blir 50? Hoppas att du kryar på dig snart och att ni får en fin helg! Kram

    SvaraRadera
  3. Du måste ju få en massa gjort om du är uppe så tidigt?? Men du däckar rätt så tidigt på kvällen va?
    Hoppas du kan hålla dig vaken ikväll för lite fredagsmys!

    SvaraRadera
  4. Oj Oj.. Så tidigt kommer nog jag aldrig vakna, bara av mig själv. Har alltid varit otroligt morgontrött! Fast på kvällarna kan jag sitta uppe nästintill hur länge som helst ;)

    Som sagt var, du kommer ha det lätt att ta hand om framtida barn barn :)

    Trevlig helg
    Kramisar

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!