onsdag 20 februari 2013

Född med tur? o så stekt torsk med äggsmör á la LCHF

IMG_20130220_075429

Min man brukar ofta säga att jag är född med tur, “det är bara sån´t som händer dig” o lite så är det kanske.

För några veckor sedan så köpte jag två par strumpbyxor på Åhlens, rea såklart, 29 kr/st istället för ordinarie pris som hade varit 89 kr/st. När jag kom hem upptäckte jag att jag hade fått betala 59 kr/st. Idag blev jag äntligen färdig till att gå tillbaka med dem.

Vet ni vad? Just idag hade de sänkt rean till halva reapriset så då fick jag dem för 14,50 kr/st:-) Lucky me!! Helt OK pris tycker jag.

20130220_182929_Sophia_Dirt

Ikväll blev jag så sugen på stekt torsk med äggsmör. Jag googlade receptet + LCHF o vet ni var jag hamnade? Jo på min egen blogg. Bra träff! En dag i oktober förra året var jag tydligen lika sugen på denna rätt o stannade även då till i vårt kära Boarp för lite shopping. Det kan ni läsa om här.

Bara stek torsken som den är, i smör, salta o peppra. Koka några ägg, smält lite smör, hacka äggen o blanda med smöret, servera tillsammans med torsken o lite grönsaker. Idag blev det tillsammans med rester från gårdagens tomatsallad. O så gott!

2 kommentarer:

  1. Lucky You!!!!
    Å va kul att hamna på sin egen blogg när man söker recept :) Låter jättegott!

    SvaraRadera
  2. Det där lät riktigt gott, jag som älskar fisk, måste testas. Ha en bra dag i vår vackra huvudstad. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!