tisdag 9 juli 2013

Rekordtid, sommartid, o lästid

2013-07-09 17.54.51

När klockan ringde i morse var jag trött, ack så trött. När jag väl kom upp och fått på mig kläderna och var på väg ut på min morgonpromenad insåg jag att klockan var för mycket. Jag gick in igen. Åkte istället tidigt till jobbet för att kunna sluta tidigt. Det är härligt med flextid!

På jobbet märktes det tydligt att det var sol o sommar utomhus. Både besök o telefonsamtal lyste med sin frånvaro (nästan…). Lugnt o skönt o lätt att få jobba undan. Det flöt på bra.

Så fort jag kom hem krängdes träningskläderna på o jag gav mig ut med pulsklocka o Runkeeper på min vanliga runda. Idag joggade jag på ännu bättre än sist. 13 sek snabbare än i söndags. Jag är nöjd!

2013-07-09 18.28.25

“How do you eat an elephant? Piece by piece”. (Hur äter man en elefant? Bit efter bit….) Så får det även bli med trädgårdsrensningen. Bit efter bit. Efter dagens joggingtur rensade jag ännu en bit av de igenväxta rabatterna. Just nu njuter jag av livet! Det är sommar o det är sol. Att jag jobbar gör ingenting. Jag njuter av mina kvällar, bara det är sommar och sol. Det är nu livet är gott att leva.

2013-07-09 18.28.42

Jag har precis lyssnat klart på Den inre kretsen av Mari Jungstedt i bilen och läst ut Doft av rosor av Nora Roberts. Båda var nog lika sköna att bli av med. Nora Roberts-boken var riktigt eländigt billig o dålig. Den inre kretsen hade en så dålig uppläsare så det var tråkigt att lyssna på. Nu lyssnar jag istället på Sommar i P1 i bilen o så ska jag sätta tänderna i Pythians anvisningar av Eriksson & Axlander Sundquist, den sista delen i denna spännande trilogi som jag väntat så länge på. Detta kommer att bli bra, jag vet.

Jamen så kan jag väl få mer än 15 följare på fejjan även om det är sommar…..ni e ju många som läser;-)

3 kommentarer:

  1. Verkar som du njuter av sommaren och suger ut det bästa!!
    Fortsätt med det!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  2. Härligt & fortsätt njuut
    /Kram Annmi som inte har fejjan ;)

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt att ta vara på både morgonen o kvällen även om man jobbar. Försöker njuta av varje sekund av solen o värmen o slänger mig i solstolen när jag kommer hem. Men vad farao kom den här båsten ifrån som viner runt huset idag??? Det blir soffläge med en bra deckare i stället. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!