onsdag 10 juli 2013

Tennisvecka i Båstad o Gösta kör vilse

Båstad, bilköer

Ja nu märks det vad det är för vecka. Tennisvecka, Skistar Swedish open, Båstadveckan. På min väg hem från jobbet måste jag passera igenom hela Båstad o där står bilarna på rad o vill ut eller in. Tålamod är en dygd. Men kul är det, jag gillar när byn lever upp, på ett eller annat sätt ska nog även jag ge mig ut i vimlet innan veckan är slut.

Kycklingsallad, bönor, 4-timmarskroppen

Kvällens middag, en fantastiskt god kycklingsallad med bacon och bönor. Efter den måltiden har jag sprungit fram o tillbaka, till o från hemlighuset. Vad hände där liksom? Matlådan med samma mat som är packad inför morgondagen får nog åka i komposten. Restaurangerna ska ju också leva. Att jag ska ut på AW med kollegorna på kvällen o äta ute då också är väl bara en världslig sak….

Trängselskatt

Den här fakturan damp ner i vår brevlåda idag. Spår efter vår Stockholmsresa i maj. Trängselskatt, 10 kronor….undrar jag vad det kostade att skicka ut den fakturan?? Kostar det inte mer än det smakar? Jag bara undrar.

I övrigt har jag ägnat kvällen åt en promenad och åt att passa Gösta. (Gösta kan ni läsa mer om här ----> En ny man i mitt liv ) Han har lite problem. Vi har fått bostadsanpassa huset, det var inte så tillgängligt;-) Undrar jag om man kan få bostadsanpassningsbidrag för en så´n som Gösta? Små trälister har fått läggas ut invid den största tröskeln för att han skulle orka över. Ibland går han vilse. Igår letade jag febrilt efter honom. Jag gick t o m ut på altanen o letade, blev för en stund rädd att han förirrat sig ut. Men nä, där var han inte. Till slut hittade jag honom i vårt sovrum. Där hade han bara tvärdött, utan att hitta hem.

Idag har han nog lärt sig att hitta för nu tog han sig utan problem tillbaks till sin viloplats (laddstation:-) Nu ska han programmeras så han har jobbat färdigt innan vi kommer hem. Jag måste säg att jag är rätt nöjd än så länge. Så här rena golv har vi aldrig haft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!