lördag 28 september 2013

Hovdamen bakar!!

.facebook_1730015692

Ja plötsligt händer det!! Det är inte ofta nu för tiden men idag tror jag faktiskt att jag ska baka. Äppelkaka, äppelpaj o kanske något mer. Jag är mer o mer inne på att leva ännu striktare än tidigare på vardagar för att sedan ha en “unnar-dag” i veckan eller en “frossar-dag” om man så vill. Det är fyratimmarskroppen som förändrat mitt tänk. Det är i samma anda som LCHF men man uteslutar även mejerier och drar ner på fettet 6 dagar i veckan o sen får man äta vad man vill den sjunde dagen. Nu tänker jag inte bli fanatisk, innehåller dagens lunch grädde så ok men jag tänker inte frossa i grädde o creme fraiche varje dag;-) Det är väl mycket tanken på att faktiskt FÅ LOV att äta något gott (med gott samvete) en dag i veckan som gör att jag vill prova detta, plus att jag faktiskt gick ner ca 4 kg på en månad i juni när jag körde detta koncept.

Tja, då kör vi väl då? Sen blir det en joggingtur o så ska jag hämta min mamma på tåget. Det ska bli så kul, tjoho!

1 kommentar:

  1. Låter klokt tycker jag (förmodligen för att jag är åt frossarhållet)

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!