måndag 2 september 2013

Spegel, spegel på väggen där

Skor, pumps, Liz Claiborne

Första måndagen efter semestern, då försökte jag pigga upp mig med mina favoritpumps från Liz Claiborne. Visst är de väl bara urläckra? Självklart inköpta på en av mina Florida-resor. Attans vad jag får lida för det ikväll….kärringen börjar bli gammal. Jag fattar inte varför man får så ont i fötterna av att gå en hel dag i pumps?? Det fick man ju inte förr….

Ballonger, vin, presenter

Jag hade inte behövt ta röda pumps för att pigga upp mig heller idag. När jag kom till jobbet och öppnade dörren till mitt kontor så möttes jag av det här! En flaska vin, ballonger och ett presentkort på Thai-massage!!! Ännu en födelsedagspresent, vilka goa kollegor jag har!

Träningspremiär idag på Nordic Wellness. GRIT Strength. Ett pass på 30 minuter med tuff styrketräning med skivstång o grymt många knäböj, burpies, armhävningar m m. Det märks att kondisen inte är på topp!!! Attans vad trött jag blev o så var jag väl lite övermodig när det gällde vikten på stången också. Typiskt mig. Benen skakade allvarligt när jag gick därifrån.

Spegel spegel

Speglar, speglar överallt. Det är jag inte van vid. Det var ingen trevlig upplevelse. “Spegel, spegel på väggen där, säg mig vem som i lokalen fetast är”. Helt klart jag (förutom en man möjligtvis). Det är baksidan av semestern, 4 kg har jag lyckats lägga på mig i sommar. Nu blir det strama tyglar när det gäller maten o mycket träning. Imorgon kör vi Bodycombat. LCHF-kost denna veckan, ger det inget resultat så är det bön-diet som gäller, här finns inget att välja på!

6 kommentarer:

  1. Ursnygga skor! Men jag förstår att du har ont i fötterna ikväll...suck visst är det trist!

    Jag vågar inte ens kliva upp på någon våg ännu, men så har jag ju semester än...:)

    SvaraRadera
  2. Visst är det märkligt det där med klackarna...! Jag skyller på ungarna, graviditeterna

    SvaraRadera
  3. Grattis, jag drog också på mig 4 kilo under sommaren... gick ju ner 8 innan så lite besviken är jag allt. Har tyvärr ingen motivation att jaga bort de där 4 igen... Men det kommer kanske ;-) Vi kanske ska ta de där fyra jävlarna tillsammans?!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja varför ska det va så svårt att hålla??? Bra idé att göra det tillsammans. De ska bort! Du vinner garanterat förstås för jag är urdålig på att tappa vikt!

      Kram

      Radera
    2. I dag kör jag igen... har ganska lätt för att tappa kilon, det svåra för mig är att hålla det sen!!
      Kram o Lycka till <3

      Radera
  4. Snygga skor!
    Vilken fin present du fick!

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!