fredag 27 december 2013

Äntligen var det dags för vår julafton

IMG_20131227_003532

Äntligen var det då dags för vår egen julafton. På julafton var alla spridda på olika håll som det ju blir i splittrade familjer och med vuxna barn. Igår samlades vi alla runt ett o samma bord, 14 personer, o jag bara njöt. Njöt av att ha alla nära o kära runt i kring mig. Föräldrar, syster, systerson o alla fem barnen plus några respektive. Det är alldeles ljuvligt.

2013-12-26 15.29.40-1

Första julen i vårt nyligen iordningställda vardagsrum på ovanvåningen Jag säger bara vilken tur att det var klart! I annat fall hade vi inte fått plats.

2013-12-26 15.29.55

Fler personer än någonsin innebar också fler paket en vanligt. En mycket uppskattad men oväntad present jag fick utav min älskade var biljetter till Jesus Christ Superstar med Ola Salo i Malmö! Det ser jag verkligen fram emot. Han är fantastisk på presenter den mannen. Att han dessutom tagit fasta på min åtrå efter en klocka jag sett på vår resa till London och skickat efter den ifrån England ger honom än mer pluspoäng. Att han glömde sätta ut den fulla soptunnan igår må väl vara hänt då….

2013-12-26 16.08.56

Vi åt o vi åt o vi åt o sen spelade vi spel och lekte paketlek så det stod härliga till.  Det var en alldeles perfekt julafton. Helt i min smak.

2013-12-27 11.01.132013-12-27 11.01.17-1

Idag har vi varit ute på en långpromenad i snålblåsten. Helt stelfrusna kom vi tillbaka hem och tände genast en brasa och satt och mös med kaffe, pepparkakor och överblivna ostar. Ikväll blir det varmrökt lax i min systers hus o de största barnen trivs så bra att de stannar en dag till. Jag trycker på gilla-knappen!

3 kommentarer:

  1. Ser underbart ut :-) och glömda soptunnor får man ha överseende med ibland ;-)

    SvaraRadera
  2. Det spelar ju inte så stor roll vilken av dagarna som man firar julafton, bättre sent än aldrig.
    Jag hade också köpt Jesus Christ- biljetter till min man så vi ser den (om han väljer att ta med mig då han fick två biljetter ;-) när den är i Göteborg. Ser fram emot det!
    Soptunnan har vi också glömt, det är tufft...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så mysigt <3
    God fortsättning & gott slut på 2013 önskar jag/Kram

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!