söndag 26 januari 2014

Beskar, väskor o Floridaresor

#enbildomdagen2014

Dagens tema på #enbildomdagen2014. I min väska. Ja så ser det ut. Pengar, arbetslegitimation och headset.

IMG_20140126_181406

Gårdagen försvann i ett töcken. Dukning, smörgåsbredning och sen till sist provsmakning av 7 st beskar. Hualigen! Kungarnas kung korades och kvällen fortsatte med dans till långt in på natten. Lite städning i natt o lite städning idag. Det var denna helgen det.

20140126_181452

Idag överfölls jag helt plötsligt av en oemotståndlig lust att piffa o dona lite i syrrans hus. Snygga till inför ev hyresgäster helt enkelt. Det var riktigt mysigt att strosa omkring o snygga till. Jag hoppas att hon gillar det! En anledning till fjäsket är väl kanske……

20140126_181555

att jag idag har bokat flygbiljetter till Florida!! Nu invaderar vi hennes “Floridianska” hus, jag o mamma o troligtvis även en gammal god vän till mig. Ev får vi också ressällskap av ännu en mycket god vän. “Är det inte lika bra du chartrar ett helt plan, säger min man.” Ha, ha, ja kanske det! Är det någon mer som hänger på?

Denna gången ska vi prova att åka med Norwegians Dreamliner-plan. Direktflyg från Kastrup till Fort Lauderdale. Inga krångliga mellanlandningar o så väldigt billigt dessutom. Vi får väl hoppas att det inte blir som med syrrans resa….att flygningen ställs in…..

Nu ska jag bita ihop o försöka stå ut med kylan tills den 12 mars. Det är faktiskt bara 6½ vecka kvar o när jag kommer hem från den resan så är det bara 6 veckor kvar tills vi åker till Spanien…..I will survive!!

2 kommentarer:

  1. Åh vad kul med Florida. Varmt och skönt kan jag tänka mig

    SvaraRadera
  2. Lyllo dig som har en massa resor att se fram emot:-) Synd jag har sjutton barn hemma annars skulle jag följt med.-) En annan gång kanske?:-)

    Hoppas du får en fin kommande vecka!

    Kram Cecce

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!