måndag 27 januari 2014

När katastrofen är ett faktum

Lauderdale by the sea

Idag bokade jag ännu en biljett. Kompisen hade också lyckats få ledigt (oops, det har inte jag fått än…) så nu är även hennes biljett bokad o klar. Vilken resa det kommer att bli! På den här stranden ska vi alltså ligga om ca 6 veckor. Min hemma-strand i Florida, underbart!

Lauderdale by the sea

I fredags tappade jag min nya fina Samsung Galasy S4 i golvet på jobbet. Skärmen sprack….Katastrofen var ett faktum….Jag for runt i stan och kollade, först om det gick på garantin, så klart inte! Sen vad det skulle kosta. Fick priser på mellan 2.000 till 2.500 kronor!!!! Helt sjukt!! O den är bara 1½ månad gammal. Idag fick jag tips om ett tredje ställe. Där skulle det “bara” kosta 1.800 kr…..Skit!

Nu är den i all fall inlämnad för lagning, det är bara till att bita i det sura äpplet. 1.800 kronor…jag nästan grät i fredags.

Idag hällde jag ut en hel mugg med kaffe i bilen. Det är bara att konstatera, jag är dj-ligt klumpig!!!

Inte nog med att jag är klumpig, jag är också glömsk! Jag hade lovat bjuda mina kollegor på tårta idag. Den skulle jag ha bakat i helgen. Det hade jag glömt…..De fick semlor istället.

4 kommentarer:

  1. Wow!!!! Florida!!! Vilken tur att du har den resan att se fram emot!!! Lite tristare med mobilen och kaffespill...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Florida är helt OK:-) Kaffet o mobilen inte så kul nej....

      Radera
  2. Fy så orättvist o ha en syster i Florida, det måste ju bara vara perfekt.
    Själv skulle också vilja ha en släkting där eller i Australien kanske?
    Kram på dig och håll i kaffe koppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha, ja det är rätt bra! Australien är lite fööör långt borta så jag är glad att hon bara flyttat till Florida.

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!