torsdag 6 mars 2014

Det krävs mod eller så har jag bara blivit gammal?

IMG_20140306_205517

Idag gjorde jag något jag aldrig gjort förut. Jag åkte till gymmet utan mascara…. Jag orkade bara inte men det har aldrig hänt förut. BB creme o lite läppstift fick det bli men ingen mascara. Varför ska man bry sig hela tiden? För att jag är så´n men va sjutton, idag fick det bara vara. Modigt va:- )

Torsdagsmorgnar på gymmet, veckans bästa dag. Det finns inga pass så gymmet är nästan helt tomt. Det är så befriande skönt att bara kliva in o upp på löpbandet i lugn o ro o sen vandra tillbaks ut i omklädningsrummet som man har helt för sig själv. Lugn o behaglig musik i högtalarna, ingen hets o stress över huvud taget. Helt enkelt en underbar start på dagen!

Idag orkade jag äntligen springa mina 23 minuter igen. 5 minuters uppvärmning, 23 minuters jogging o 2 minuters nedvarvning. Det är min morgonträning på gymmet, ca 3 km. Det är bra för mig. Medelpuls på 76% o  maxpuls på 87%.

3 kommentarer:

  1. Ja det var verkligen modigt! Varför är man sån??
    Låter som du haft en toppentorsdag, du är duktig som kämpar så....
    Imorgon är det fredag! Undra vad vi gör nästa fredag:-):-):-):-):-):-):-)
    Ha en gosig helg, så hörs vi
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja varför? Ja det har varit en riktigt bra torsdag i mitt liv:-)

      Nästa fredag ligger vi förhoppningsvis på stranden i Lauderdale by the sea o sippar lite vin på kvällen:-)

      Kram

      Radera
  2. Bra joggat! 23 min är ju asbra :-)
    Mascara på gymmet... har jag aldrig om jag inte tränar på kvällen efter jobbet.
    Kram

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!