lördag 1 mars 2014

Jesus christ superstar

2014-02-28 19.03.55

Den som spar han har. Igår utnyttjade vi en utav mina julklappar. Biljetterna till Jesus Christ Superstar i Malmö Arena med Ola Salo.

Vi gjorde det till dagens utflykt. Med medhavd picnickorg satte vi oss på tåget och festade med ost, skinka o ett glas vitt.

2014-02-28 21.44.40

I Hyllie kliver man av tåget och kliver upp rakt utanför Malmö Arena o Emporia (där jag ännu aldrig satt min fot). Det var en häftig upplevelse! Grattis Malmö Stad, där har ni lyckats med att skapa en riktig upplevelse! Häftig arkitektur o spännande effekter. Det kändes nästan som att hamna utomlands någonstans. Dit måste jag åka igen.

2014-02-28 21.44.48

Konserten då? Jag hade sett mycket fram emot denna. Jag älskar musikaler. Jag blev faktiskt besviken. …Jag tyckte aldrig att den lyfte. Jag väntade hela tiden på att nu så kommer det men det kom aldrig. Det blev inte den upplevelsen jag tänkt mig. Synd men man kan ju inte bli nöjd jämnt, man kan inte gilla allt. Jesus Christ Superstar får inga fler besök utav mig.

2014-02-28 19.26.53

Kollegan som skulle dit såg jag inte röken av och jobbmobilen laddades ur så vi fick ingen kontakt. Efteråt visade det sig att flera andra kompisar också var där. Synd ändå att vi inte sågs. Världen är så liten men ändå känns Malmö Arens så stor, så stor. Snart så ska jag faktiskt dit igen. Då är det Spanska Ridskolan i Wien som kommer på besök. Hoppas att jag blir mer nöjd den gången!

2 kommentarer:

  1. Missade Jesus Christ i Stockholm, det kanske inte gjorde så mycket då? ;-)

    SvaraRadera
  2. Åh vad synd... hoppas att det där lilla extra kan komma till helgen i Scandinavium då. Annars blir jag besviken. Kram

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!