söndag 2 mars 2014

Penséer, dessa underbara små varelser

2014-03-01 08.49.20

Ja sedan några dagar tillbaka hänger de där, utanför min ytterdörr, penséerna. Om de någonsin tidigare kommit dit redan i februari det vet jag inte. Vad jag däremot med säkerhet vet är att jag inte ens har kunnat köpa dem till min dotters födelsedag den 13 mars på flera år för att det varit för kallt! Välkommen våren!! Du kan aldrig komma för tidigt.

2014-03-01 10.57.16

När vårkänslorna kommer är det dags att börja vårstäda. Då börjar vi utomhus (om min man får välja). Var kommer allt skräp ifrån? Ja, ja i alla fall så blev det en 3-4 vändor till soptippen igår. Mestadels var det nog faktiskt trädgårdsavfall, träd o buskar som sågats ner under hösten o vintern men även en hel del annat “jox”. Skönt att bli av med eländet. Feng shui e bra: –)

2014-03-01 12.17.43

Gladast av alla var nog Lexie eftersom hon fick ligga i bilen halva dagen. Tänk att det kan vara ett så kärt nöje, eller så är hon bara så nöjd för att hon får vara med? Hon är så snäll så att om man öppnar bakluckan så ligger hon bara där o tittar, utan galler. Igår parkerade en bil bredvid vår, med en labrador där bak. Där låg de båda med varsin öppen baklucka utan att hoppa ut, de bara tittade på varandra. Nice säger jag bara!

IMG_20140301_160013

En joggingrunda i det fria tillsammans med Lexie hanns också med. Igår lyckades jag komma in i ett behagligt lunk så det blev bara ett enda litet avbrott med gång. Det var nog nästan den bästa rundan jag gjort, inte tidsmässigt men med tanke på hur lite avbrott det blev. Jag är nöjd! Idag gör vi ett nytt försök.

4 kommentarer:

  1. Eftersom vi var i Båstad igår...fick Mr C åka till tippen idag, hua med skit man har...men nu är det äntligen borta. Gott att din löpning går framåt, själv får jag börja om från noll efter tre veckors icke träning. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja var kommer allt ifrån? Du slapp i alla fall att åka med?

      Du kommer snart igen med löpningen, jag hade ju en svacka i början av februari när jag var däckad av förkylning.

      Kram

      Radera
  2. Så skönt det känns när den där rensningen är gjord!
    Härligt med duktiga vovvar, som stannar i bilen. Här skulle Ronja med all säkerhet ligga kvar.....MEN ........Skorpan, hon skulle absolut inte ligga kvar. Man kan ju missa något kul i livet! Å andra sidan är hon inte så gammal ännu, så det bättrar sig nog med tiden :-)
    Jaha, när hade du henne? Molly? (Det kanske du sagt)
    Ha en skön vecka
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Molly dog 2011, bara 4 år gammal. Först slet hon av ett korsband som vi opererade men efter det gick ett ledband också av o då fick hon slippa sitt lidande men jag saknar henne än! Hon var min tredje Berner. Lexie är 87% Berner o resten Golden men det syns inte riktigt.

      Kram

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!