fredag 14 november 2014

Bikramjogga och pedikyr

Det är verkligen varmt här vill jag lova. Jag tror knappt termometern varit under 20 grader på natten och den låg nog på 28 igår på dagen. Jag började såklart dagen med en joggingrunda. Målsättningen är att INTE gå upp i vikt denna resan. Vi får väl se hur det går med den saken. Även förra resan tränade jag flitigt men gick ändå upp i vikt så nu joggar jag dubbelt så långt denna gången för att se om det hjälper.

Det gick inget bra med joggingen igår förstås. Så tungt har det inte känts på länge, kan man skylla på jetlag? Eller är det bara den fuktiga, tunga luften som gör det? Det var väldigt varmt redan på morgonen. Bikramyoga finns ju, kan man då kalla det här bikramjogga? Vi får väl se om det går bättre idag.

Frukosten bestod bara av några skivor bacon och lite ost och både till lunch och middag blev det sallad (om än lite förstärkt med pizzabitar på kvällen......) Karaktären är inte alltid så stark tyvärr.

Gårdagens födelsedag firade vi bland annat genom att gå på pedikyr (ja mamma o Irene, det är på samma ställe som ni var med på;-) Manikyren har vi sparat till idag. Lite lyx i tillvaron varje dag. Det är så löjligt billigt med manikyr o pedikyr här jämfört med hemma så det är lätt att unna sig.
 
Samtidigt som man får pedikyr så sitter man i en massagestol så det är verkligen ren njutning att sitta där.

Självklart så blev det lila tånaglar som jag sen låg o tittade på vid poolen resten av dagen. Tillvaron här är inte alls obehaglig, inte på något sätt;-)

Tidsomställningen är svår. Jag som inte ens lyckats ställa om från sommartid till vintertid hemma lider nu ännu mer här. Inatt vaknade jag redan kl 1 och har sen bara slumrat till o från. Nu är klockan 3.20 och det är långt till morgonen. Jag hoppas att det snart rättar till sig lite grand. Det är den enda nackdelen med Florida, annars ser jag bara fördelar. Jag älskar verkligen att vara här, ser det nästan som mitt andra hem. Det enda jag saknar är min man, nästa gång måste han följa med!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!