måndag 17 november 2014

Julstress, shopping o lunch på Kaluz

Här sitter jag i Florida och blir nästan stressad. Det är så många som redan plockat fram adventsljusstakar och julsaker hemma i Sverige o jag har inte gjort någonting. Jag ligger bara här i solen o latar mig. Jag har i alla fall köpt en vacker jultvål att ta med mig hem även om syrran påpekade att den väger rätt mycket....DET hade säkert även min man påpekat om han varit med:-) Det är inte bara min egen vikt jag brukar ha problem med på Florida-semstrar, även bagagevikten brukar vara ett problem. Shoppingen är god och billig.

Igår gjorde vi ett snabbt nedslag i ännu en Ross-affär. Efter att ha provat inte mindre än 20 plagg så gick jag slutligen därifrån med 3 blusar och en klänning så än finns det plats för mer inköp.

 

Lunchen igår åt vi på Kaluz tillsammans med goda vänner. En restaurang som jag aldrig tidigare besökt men där maten var alldeles utsökt! Jag valde Danish Baby back ribs tillsammans med Cole slaw och det var helt fantastiskt gott! Tyvärr togs det även in tre desserter att dela på och jag kunde inte motstå att smaka på Key lime pie, oooh den var sååå god!!

 

Bild lånad från Kaluz
Igår var det söndag och vilodag från träningen. Idag blir det återigen en joggingrunda och kanske även en promenad till stranden. Det kan nog behövas efter gårdagens mat-intag!

 

4 kommentarer:

  1. Jag vill också ha en syster som bor i Florida!!!

    Må så gott och njut:-)

    Kram Cecce

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är inte så dumt😊 det är faktiskt andra gången jag är här i år o det gör inte alls ont.

      Kram

      Radera
  2. Bara smaka kan väl inte vara farligt ;-) Du tränar ju hela tiden så du klarar dig säkert utan att gå upp i vikt.
    Fortsätt njut, Kram J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä jag vet inte, vi får hoppas att det går bra men min kropp är rätt så känslig tyvärr. Jag njuter!

      Kram

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!