tisdag 18 november 2014

Shopping, shopping och shopping

Igår var det varmt! Fuktigt o varmt, 28 grader, MEN det regnade också till o från. Det var korta stunder i solstolen mellan regnskurarna som gällde så då blev det inte mindre än två shoppingturer som hanns med. Först en sväng till Coral Ridge Mall på fm och sen en snabb sväng till den stora gallerian framåt kvällen. Min syster säger att hon har inte råd att ha kvar mig här;-) Hon shoppar aldrig annars men nu kommer även hon hem med lika mycket kassar som jag.

Jag hade väldigt lite kläder med mig på denna resan men ändå så har jag inte använt allt. Jag måste lära mig att packa ännu mindre när jag åker till USA. Shoppingen är så billig att det bara MÅSTE finnas plats i resväskan på väg hem. Plats finns det nog men vikten! Jag brukar oftast bli räddad av att någon annan är med som har mer plats än vad jag har men nu är jag själv! Jag tror jag måste köpa en ny resväska att ta med hem och som väger lite mindre i sig själv. Kanske att det också får bli ett handbagage att släpa på, något som jag annars gärna undviker.

Starbucks, detta kaloririka men ack så underbara kaffe. Igår avslutades förmiddagens shoppingtur med en kopp white chocolate mocca. Så gott men ack så onyttigt. Jag hoppas att jag hade hunnit springa bort de kalorierna redan på morgonen för givetvis startades dagen med en joggingtur. Jag är flitig med motionen. Nu är klockan 6.45 så det är snart dags att börja även denna dag med en rejäl dos motion.

Här ser ni ett utav shoppingfynden, en något glittrig röd jultröja. Den blir nog en favorit i vinter.

Ja glitter var visst ett återkommande tema igår (kanske inte bara igår förresten, det är väl lite typiskt mig). Den glittriga toppen längst fram fick även den följa med hem.

Den här typen av omklädningsrum älskar jag. Olika krokar för det man absolut vill ha, det man kanske ska ha och så även en krok för det man inte vill ha. Där har man tänkt till. I Sverige har jag nog bara hittat något liknande hos Lindex.

Enligt prognosen ska det idag tyvärr bli ihållande molnigt med både åska o regn så då blir vi tyvärr tvugna till att, ja just det, shoppa.....

Idag ska vi åka till Sawgrass Mills ett gigantiskt märkesoutlet en bit härifrån och jag kan ju lova att vi inte kommer att komma tomhänta därifrån. Sawgrass Mills är USA:s största köpcentra/outlet med 350 butiker! Jag lovar att jag inte ska gå in i alla. Jag har målet klart inställt. Ralph Lauren o Tommy Hilfiger ligger högst på listan idag.

 
Igår följde jag med min syster när hon släppte av min kära systerson i skolan. Idag följer jag med för att hämta honom innan vi åker till Sawgrass för dit vill givetvis även han följa med.

 

 

 

2 kommentarer:

  1. Underbart med shopping, lite nytt får alltid plats ;-) Kram J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så billigt att shoppa här så det är faktiskt svårt att låta bli:;
      Kram

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!