måndag 10 november 2014

Morgonträning och så mera Köpenhamn

Ja helgen känns inte riktigt över. Jag har så mycket bilder kvar från gårdagens stadsvandring. När vi är på besök i storstäder så går vi o går o går o går. Ett mycket trevlig sätt att få uppleva en stad.

Något vi inte visste innan är att varje år den första fredagen i november så släpps årets julöl kl 20.59 och det är folkfest i Danmark. Alla klär ut sig i blå kläder, blå peruker och krogarna pyntas med konstsnö och diverse blå attiraljer. Det är nästan precis som St Patricks day fast här är det blått istället för grönt.

Dagen idag startade jag med en timmas styrketräning. Det kändes som ett bra sätt att kicka igång kroppen på igen efter en lite dekadent helg. Jag är så nöjd med programmet som Hanna har satt ihop åt mig. En bra mix och det tar lagom lång tid. Riktigt, riktigt bra.

 

Aalborgs julesnaps fick naturligtvis följa med hem.

 

 
 

 

 

 
Ködbyen hamnade vi helt plötsligt i, ännu en ny upplevelse för oss båda. Ett "nytt" hippt område med restauranger m m. Nytt o nytt förresten, ett f d slakteriområde som man nu tar tillvara och använder till något allmännyttigt. Det är härligt att se!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!