onsdag 28 januari 2015

38 armhävningar o tuffa intervaller

Känslan av att gå ut och sätta sig i en uppvärmd bil strax innan halv 6 på morgonen, sätta på ljudboken via Storytel och sen köra de fem milen till gymmet är obeskrivlig.

Träning kommer inte av sig själv för mig. Det känns fortfarande inte riktigt naturligt men jag kämpar på. Igår på Bodycombaten så tyckte jag först att det här är inte kul, sen tyckte jag att jag är helt värdelös jämfört med alla andra men sen tittade jag lite extra på Hanna (när mer än halva passet hade gått) o då fick jag ny energi. Energin som strålar ut från henne är enorm. Jag gav järnet och det var så djäkla kul och efteråt var jag supernöjd.

 

Imorse körde jag återigen mitt styrkepass efter 26 minuter på löpbandet med åtta enminutsinveraller och med en minuts gång emellan. Det är fortfarande tufft men det går, jag ger inte upp.

Styrkan känns som att den byggs upp mer o mer för varje gång. Det är en härlig känsla. Just nu vill jag helst bara träna styrka varje dag.

Idag körde jag återigen 16:8. Fasta 16 timmar o äta 8 timmar. Ja, ja, inte äta oavbrutet i 8 timmar men ni fattar va? Till frukost kl 5 imorse blev det bara en kopp kaffe, sen 1 timmas träning, jobb och så lunch 12.30. Då blev det en god räksallad på Broktorpsgården.

På vägen hem handlade jag och det blev sent. Suget satte in och jag var rädd att bli allt för hungrig innan middagen skulle bli klar så det blev några ölkorvar i bilen. Bra eller dåligt? Ja, jag vet inte riktigt.

Till lunch blev det stekt köttfärs med purjo och gröna ärtor, bönor och blomkålsris. Idag köpte jag färdigriven blomkål på ICA Maxi ur deras "Grönhydratssortiment". Första gången jag provar det men inte sista. Visst är det billigare och säkert bättre att köpa vanlig rå blomkål och riva själv men det här går fortare!! Och tid är tyvärr alltid en bristvara i mitt liv.

Sveriges Mästerkock och Biggest Loser avslutar min kväll. Någon gång måste man också få koppla av.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!