lördag 10 januari 2015

Personlig träning 9.0 - Train to succeed!




Igår var det fredag och återigen dags för veckans höjdpunkt. En timmas personlig träning för Hanna Lundh.

Igår skulle min man och jag samåka. Då fick han vackert gå upp nästan lika tidigt som jag, sätta sig i bilen 5.45 för att där äta sin frukost medans jag körde. Allt för att spara tid.

Det var även dags att inviga de nya träningsbyxorna jag köpte på rea för 75 kr på Vero Moda. Underbart sköna och de satt som en smäck! Orginalpris 299 kr så det här var verkligen ett fynd! Jag har aldrig förr köpt träningskläder i en "vanlig" butik men det blir ju mer och mer vanligt. Varenda klädbutik har väl snart sin egen sportkollektion och det är faktiskt riktigt snygga kläder också. Förut har jag tänkt att det är nog bättre kläder som man köper i sportbutiken men man kanske ska tänka om?


 


 

Återigen hade Hanna plockat fram nya övningar. Nu tog vi träningen ett steg vidare, från mer funktionell träning till att istället bli mer styrkebaserat med tunga vikter och tunga övningar. Jag känner mig ivrig som en liten hundvalp som viftar på svansen och tittar med dyrkan på Hanna när jag bara väntar på att få utföra allt vad hon kräver av mig (o ändå får jag inget godis som belöning när jag gör rätt;-) Ja det här är verkligen det bästa jag gjort på länge, att skaffa mig en PT. Det är så sjukt kul och jag lär mig nya saker varje vecka.

 

 
Hon påstår att jag är stark, mycket starkare än vad jag själv tror o så kanske det är. Det är i så fall kul. Jag gillar att vara stark, det är en häftig känsla att orka lägga på mycket vikt och bara kämpa på. Kondition är betydligt värre för mig men jag kämpar på även där. Det sitter nog mycket i huvudet och huvudet är inte det lättaste att förändra.
 

 

10x3 riktiga armhävningar på tå. Det är ett typisk exempel på något som sitter i huvudet. För några år sen trodde jag aldrig att jag skulle kunna göra riktiga armhävningar, bara knästående. Tills Anne och Ulrika talade om att man aldrig lär sig om man inte försöker att göra riktiga och sen helt plötsligt så funkade det.
Boxhopp är ett annat exempel. När man står nedanför en låda och ska hoppa upp jämfota på den. Det sitter BARA i huvudet. När man väl vågar så är det skithäftigt, jag kunde! Man kan hela tiden mer än vad man tror. Tänk vad mycket ens hjärna begränsar vad kroppen egentligen klarar av. Det gäller att bråka mer med sin hjärna.
 
Som avslutning igår fick jag ligga med låret på en Grid och rulla fram och tillbaka för att mjuka upp lårmuskeln. AJ, AJ, AJ!!! Det gjorde så ont att jag nästa grät, inte alls skönt vill jag lova men efteråt kändes det faktiskt riktigt bra. Jag litar på Hanna, det hon säger åt mig att göra, det gör jag. Det kommer att bli bra det här. Jag har nog världens bästa PT!
 
 

Ja här ser ni världens bästa PT! Hanna Lundh (jisses vilka muskler!) Gå gärna in o gilla hennes nya Facebook-sida och håll utkik där efter vad som komma skall. Det ser spännande ut!

https://www.facebook.com/traintosucceed

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!