söndag 29 mars 2015

Rapport från Mazabuka, Zambia

 

received_731296473657514

En hel vecka har nu älsklingen varit borta. Det känns som att det är nog snart. Jag har haft min tid för mig själv. Nu ser jag verkligen fram emot att han ska komma hem men det är ytterligare en hel vecka kvar.

Jag tror att han ursäktar att jag bjuder på lite bilder från hans vistelse i Zambia. Det här är tydligen hans utsikt när han sitter och äter frukost. (O jag ser ägg o bacon;-) Vädret verkar helt ok. Som en svensk sommarmorgon när man säger att “så´na här dagar har man inte många”. Det är jag avundsjuk på. Regnet och rusket här hemma just nu hade jag lätt kunnat leva utan.

received_732925020161326 

Utsikt från bungalown. Lite avundsjuk på en vistelse i Zambia är man väl på sätt o vis men vistelsen känns faktiskt rätt så enahanda. Ingenting att göra och man får den maten som serveras. Ca 8 kr för en öl, helt ok men så många sådana lär det väl inte bli. Det är nog mest en väntan på att strömmen ska komma och under tiden får man trampa ihjäl lite kackerlackor. Förhoppningsvis går ändå arbetet på sockerfabriken framåt. Varför släpper jag förresten iväg honom för att jobba på en SOCKERFABRIK utav alla ställen?? Jag bara undrar.

 

  received_732924400161388

“Hotellrummet”

O här sitter jag i regn o rusk o tittar på Mästarnas mästare. Jag brukar känna mig rätt bra på Jägarställning men jag inser att jag har en del kvar att träna på innan jag når upp till de tiderna… Jag lovar att träna imorgon igen, o jag ska ta tiden, jag måste bara veta hur länge jag kan sitta. 1 minut? eller 2?

Sommartiden som nu äntligen inträtt är sååå välkommen!! Hela vintern har jag vaknat vid 4-tiden och ofta har jag inte kunnat somna om. Det här problemet inträdde samtidigt med vintertiden och har sen hängt med. Nu hoppas jag att jag återigen “ska vara på banan”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!