tisdag 31 mars 2015

Det är min tid nu! Det är sommartid!

 

2015-03-29 17.37.50

Äntligen är den här!! Sommartiden! Ända sedan den försvann så har jag sovit alldeles för lite. Allt för många dagar har jag vaknat långt innan klockan slår men nu är det slut. Det är min tid nu!

Jag vaknade till vid 1 och vid 2 men somnade snart om och sen vaknade jag inte förrän klockan ringde. Vilken eufori!

På kvällen var jag dessutom pigg o vaken ända fram emot 11-tiden. Helt ljuvligt!

O så ljuset, detta underbara ljus. Igår hann jag både med morgonträning på gymmet + en kvällspromenad med Lexie, o det var ljust ute!

Ja det där var igår. Idag så vaknade jag återigen kl 4 och kunde inte somna om:-(

Lite pyssel som jag ägnat mig åt i helgen är få till två mini-tavelväggar i vår lilla mini-hall utanför sovrummen. Jag blev själv rätt nöjd med resultatet, det blev så mycket bättre än innan.

2015-03-29 17.37.59

Igår pratade jag återigen med min älskade man och då smög sig oron in igen. Påtryckningarna är stora på att han ska stanna ännu längre än de två dagarna som resan redan är förlängd med. Hela påsken kan vara i farozonen. Regnperioden vill inte ta slut så de kan inte komma ut på fälten för att skörda och då kan inte maskinerna testköras i det som tydligen är Afrikas största sockerfabrik.

2 plusgrader och snöblandat regn. Så ser det ut här hemma. Då passar jag på att sitta hemma o jobba. Det är skönt att slippa köra i så´nt väder o dessutom så hinner jag nog med lika mycket jobb på 4 timmar här hemma som på 8 timmar på jobbet. Det är oerhört tidseffektivt att jobba hemma. Hemarbete bör faktiskt uppmuntras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!