fredag 24 april 2015

Morgonjogging längs med havet, kallbad och hotellfrukost efter en natt med vadkrampen ifrån hel-tet

2015-04-24 07.14.26 

Vilken underbar dag efter en fruktansvärd natt. Magnesium säger jag bara, glöm inte magnesium!!! I flera år har vi båda ätit magnesium för muskelfunktionen. Kramp i vaderna på nätterna har varit ett minne blott, mannens “gubbvad” har också hållit sig i schack. Av någon konstig anledning så har vi inte ätit magnesium på någon/några månader, varför vet jag inte riktigt. Inatt straffade det sig rejält. Jag vaknade med vadkrampen från hel-tet!!! Jag bara vrålade rakt ut klockan 3 inatt. Helt paralyserad låg jag och kunde inte röra mig, det var den värsta kramp jag någonsin upplevt. Mannen vaknade väl upp helt i chock men visste precis vad han skulle göra, i såna lägen är det tur att man är gift men en f d fotbollsspelare. Det tog lång tid innan krampen gav med sig. Nu kommer jag aldrig mer leva utan min magnesium. Det är det inte värt.

2015-04-24 07.21.40-1

Idag hade vi båda äntligen tagit oss ledigt från jobbet för att utnyttja vår födelsedagspresent från förra året. Kallbad och hotellfrukost. Igår kläckte jag förslaget att vi först skulle jogga längs med strandpromenaden innan vi klev in på Kallbadhuset för att njuta av bastu, uppvärmd utepool och bad i havet. Helgen kunde verkligen inte inledas på ett bättre sätt. Jag joggade 3,5 kilometer längs med havet o älsklingen hann med 5 km på samma tid. Jag bara tog det lugnt och njöt i min egen takt. Det är i sådana här stunder man älskar livet lite mer än annars.

2015-04-24 08.32.41-2

Efter joggingturen gled vi in på Kallbadhuset och ner i den gemensamma poolen efter en dusch o sen blev det inte mindre än 3 dopp i det 9-gradiga havet. Det här är verkligen vardagslyx och en fantastisk inledning på helgen. Ett stort tack till våra snälla barn som ger oss så fina o avkopplande presenter! Det är mycket uppskattat.

2015-04-24 08.33.00

Helgen kan knappast bli annat än bra efter en sådan här start.

2015-04-24 09.25.55

Från kallbad till hotellfrukost. Efter den här brunchen så stod jag mig hela dagen fram till kvällen (det är en assiett, inte en mattallrik). Maten smakade ljuvligt efter joggingtur och kallbad!

2015-04-24 09.41.18

2015-04-24 09.52.24

Ja den här utsikten från frukostbordet gör ju inte heller direkt ont. Hotel Skansen levererar igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!