fredag 17 april 2015

Tankens kraft är stor

 
Vad jag måste ha tänkt denna veckan! Bra tankar. Som jag skrev häromdagen så sa Hanna till mig förra veckan att jag skulle bestämma mig fram tills idag. Hon sa inte med vad, det fick jag bestämma själv. Jag bestämde mig för att sköta mig exemplariskt matmässigt och att jag skulle ha gått ner de där eländiga påskkilona (1,7 kg).
O vet ni vad? Idag väger jag EXAKT det jag bestämt mig för att jag skulle göra idag!! Yeehaa!!!
Förr var det så att (typ för 20 år sen eller mer) när jag bestämt mig för att gå ner i vikt så gick det nästan av sig själv. De senaste åren har det inte funkat alls men nu gick det!!
När det gäller jobb däremot så har jag nog ett annat självförtroende. Där vill jag med bestämdhet hävda att jag "tänkt" mig till åtminstone 3 jobb utan att ens ha sökt. Tankens kraft är stor. Det gäller nog också att tro på sig själv. Konstigt ändå att man kan göra det inom vissa områden men inte överallt.
 
Nu har jag satt upp ett nytt mål till nästa fredag o det ska jag klara!!

(Bilden ovan hittade jag på Facebook, såklart, och tyckte att den var hysteriskt rolig)

Nu ska jag ge mig iväg mot ännu en inspirationsdag då jag bara ska lyssna och suga åt mig.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!