söndag 31 maj 2015

Cykelfester och mors dag
















Vilken helg!! I går genomförde vi för 5:e året i rad en cykelfest i vår lilla by och trots 2 stora fester som krockade med cykelfesten så lyckades vi ändå samla 27 deltagare. Helt fantastiskt tycker jag. Hur många man är, är egentligen oväsentligt. Man träffas 3 par i taget till varje rätt och så är det ju oavsett om man är 25 eller 50. Samlingslokalen som vi senare samlas i är helt fantastisk, så mysig att det inte heller där spelar någon roll om man är få eller många. Det känns som att detta evenemang blir roligare och roligare för varje år.




















Till vår kycklinggryta serverades baconlindade sparrisar, ett fantastiskt gott LCHF-tillbehör!
Idag har vi nog mest varit trötta. Pigga men trötta om ni förstår vad jag menar. Klockan var nog närmare 3 i natt innan vi äntligen landade i våra sängar. Det är ett tydligt tecken på att festen var trevlig!

























Lexie fick igår hålla sig lite på avstånd då en deltagare är paniskt rädd för hundar. Hon var nog inte riktigt nöjd med den situationen.




Träningen denna veckan har varit helt urusel rent ut sagt! Promenad måndag och tisdag, PT-träning onsdag, lite partycykling igår och sen en promenad idag. Nästa vecka får det bli skärpning!









Mors dag firades ikväll genom att äta middag på Viktoria i Båstad. Jag, min man o min son. När vi kom dit så satt även min svägerska o svåger där tillsammans med en utav sönerna (o den andra sonen äger restaurangen;- ) Det blev en trevlig kväll tillsammans med fantastiskt god mat, precis som vanligt när man är där.




















Denna månaden har jag lyckats gå ner ynkliga 0,7 kg men det är ändå åt rätt håll. Manchesterresan stökade väl till det lite också, varje resa innebär att man äter lite för mycket eller inte helt korrekt. Nu är jag annars  i det närmsta militant LCHF:are, som de andra konstaterade igår. Jag gör i princip INGA avsteg när det gäller maten o ändå händer nästan ingenting. Glädjeämnet igår var nog ändå när jag kontrollerade mina mått. Inte heller där har hänt någonting på väldigt, väldigt länge men nu helt plötsligt så hade jag minskat både här o där.

Midja –1 cm
Höfter – 2 cm
Rumpa – 1 cm
Lår – 1,5 cm
Byst – 1 cm

Morgondagen kommer att inledas med ett pass på gymmet. Nu kör vi på. Bara knappa 3 veckor kvar till semester. Nu får det hända saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!