söndag 10 maj 2015

En riktigt manlig förkylning

2015-05-01 11.56.19

Idag har jag intagit horisontalläge hela förmiddagen och halva eftermiddagen med en bok i handen. Nu har jag masat mig upp i soffhörnan med datorn i knät. Idag är pyjamasen på hela dagen. Jag är hostig, snorig och eländig. Drabbad av en riktigt manlig förkylning.

2015-05-01 12.05.17

Jag grottar ner mig i Tamara McKinleys roman Landet bortom haven som utspelar sig under senare delen av 1700-talet i England och Australien. De första straffångarna och nybyggarna anländer till Australien.

Igår påbörjade vi en ny tv-serie på C-More, Peaky Blinders, som utspelar sig i 1900-talets början i England. Jag gillar både böcker och filmer som utspelar sig i gamla tider, det är helt klart.

2015-05-01 12.13.50 

Spänningen i tillvaron denna helgen består i att studera en kompis, än då länge, fruktlösa försök att infånga två små bedårande söta men ack så bångstyriga minishettisar, som varit på rymmen i en hel vecka. Jag är inte avundsjuk! Jag beundrar hennes tålamod.

2015-05-01 12.21.32

Älsklingen som är väldigt förtjust i cykling har satt på Giro d´Italia på tv och för en gångs skull är det lite intressant även för mig. Etapperna går längs med Italiens norra kust, samma sträcka som vi körde förra året och det är lika skoj varje gång man känner igen sig.

2015-05-01 12.21.46

Jag måste också gratulera äldsta dottern med pojkvän som i helgen signerat ett kontrakt till en superfin bostadsrätt i Helsingborg! Det känns så himla vuxet o modigt och jag gläds med dem. Det är så härligt att se barnen bli vuxna och se hur duktiga de är på att stå på egna ben.

2015-05-01 12.44.11

Bilderna denna dag kommer mestadels från Museum of Science and Industry i Manchester. En resa varar inte bara när man är iväg. Därefter har man alla minnen kvar, det är härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!