måndag 18 maj 2015

När man får som man vill

2015-05-14 16.04.47-1

Idag kretsar tankarna återigen på vår trädgård efter helgens inspirationsläsning. En ny häck ska planteras och placeringen är lite utanför själva trädgården (vi har en väldigt stor tomt på nästan 4000 kvm). Vi har bestämt oss för ölandstok, potentilla, men inte den gamla tråkiga gula sorten, utan i några andra färger.

15930350-origpic-eb3c2f15930375-origpic-dfa324

Jag har googlat fram fina röda och orange toner, Red Joker och Hopleys Orange. Mannen tyckte att dessa var för lågväxande, ca 50 cm höga, det tyckte inte jag. Han vill alltid konsultera sin pappa som tidigare haft en anläggningsfirma. Ja inte mig emot, det slutar alltid på samma sätt. Jag och svärfar tycker lika och mannen står ensam kvar:- ) Han konstaterade just det idag, “varför lär jag mig aldrig, ni är alltid två mot en”:- )

gullgrona

På väg hem idag blev det ett besök på Blomsterlandet och kofferten fylldes med jord och växter. Det blev en oemotståndlig gul marktäckande ros, en ny lavendelplanta som ersättning för en gammal dålig sådan, lite hasselört och så framför allt gullgröna, Waldsteinia ternata, denna marktäckare som lovordades utav Anna på hennes trädgårdsblogg igår. Den ser inte så mycket ut för världen när den står i sin kruka men vi får väl se om den kan göra underverk i vår trädgård. Jag ska ge den en chans. Även om den ska vara snabbväxande så köpte jag 6 st, jag är en otålig människa, jag vill se omedelbart resultat.

Entusiastisk som jag var tänkte jag mig att jag skulle kunna ge mig ut o plantera redan ikväll men det var ju väl optimistiskt. När jag kom hem så kom även regnet. Jag sitter inomhus o kurar.

De träningsfria dagarna är nu över. Imorgon är jag inbokad på ett pass med Bodycombat. Det känns som en hel evighet sen jag senast var på gymmet. Det ska bli skönt att komma igång igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!