söndag 21 juni 2015

Roadtrip Europe 2015 dag 3 o 4 - Sczcecin

Nordiska hotellkedjor kan slänga sig i väggen! Visst, det är jättefina o man vet precis vad man får när man bokar men det här är så mycket mera charmigt. Det är som att komma in i en annan värld när man kliver in på dessa hotell som vi bokar här. Gammalt, charmigt, väldigt rent och trevlig personal även om de inte alltid kan så mycket engelska. Booking.com är ovärderligt när man söker hotell. Här är det ju dessutom väldigt billigtt! Både hotell, mat o shopping.

Igår besökte vi ett utav Sczcecins många shoppingcenter. Där var REA överallt. Jag gick lös lite i Massimo Duti butiken igår. Löjligt billigt så jag fick med mig både det ena o det andra o givetvis anser jag att jag TJÄNADE lite pengar på den shoppingen;-)

Mat, öl, vin, ja alt är billigt. Igårkväll åt vi middag och drack både öl o vin till det för drygt 250 kr, det är synd att klaga.

Bebyggelsen i Sczcecin är minst sagt blandad. Det finns mängder med byggnader som är i uruselt skick och där man har svårt för att tro att någon verkligen bor men det gör det. Å andra sidan hittar man även mängder med historiska byggnader som är oerhört vackra.

På vårt charmiga lilla hotell kunde man se mängder med roliga detaljer. Gamla strykjärn, telefoner, kaffemaskiner m m.

Ja som sagt, allt är inte vackert o välskött.

 

 

 

 

 

 

Det bästa med vistelsen i Sczcin var nog ändå morgonens joggingtur på drygt 7 km. Det fanns en turistslinga utritad på gatorna och så fanns det en tillhörande karta. 42 sevärdheter fanns på rundan = många stopp:-) Det passade mig bra. Ett mycket bra sätt att se staden och samtidigt få motion. En utav de bästa semesterdagarna i mitt liv!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!