fredag 24 juli 2015

Promenader, löpning, cykling och så Louise Hoffsten o Meja på Hovs hallar

 
Vilken dag vi hade igår!! När bästa vännerna från Stockholm är här är det alltid fullt ös, på ett väldigt bra sätt.
 
Efter en sen frukost gav vi oss ut på en 4 kilometerspromenad med Lexie. Efter promenaden gick vi raka vägen in o bytte om till träningskläder för att vi återigen skulle kunna ge oss ut, denna gången på en joggingtur. Maria är ju inte heller vem som helst, hon är utbildad löparcoach så vi började med lite löptekniksträning på fotbollsplanen. Inte helt fel.
 
6 kilometer jogging/löpning blev det sen. Jag blev väldigt snart akterseglad av de andra 3 men jag tuffade på i mitt eget tempo och tog mig runt på ny rekordtid även om jag bröt ihop och började hyperventilera på ett ställe. Jag gjorde misstaget att titta på min pulsklocka och tyckte då att jag hade tagit alldeles för lång tid på mig och jag kände mig helt värdelös och "jag kommer att aldrig att bli bättre o....". Panikångesten kickade in, jag började gråta och det knöt sig i halsen. Jag fick knappast någon luft och allt kändes hemskt.
 
När jag kom hem insåg jag att pulsklockan hade jag satt på INNAN vi började med löpteknikträningen så när jag tittade på Runkeepern så insåg jag att det nog var min bästa tid någonsin på just den rundan.....o så bröt jag ihop bara för att jag TRODDE att jag så värdelös som jag alls inte var. Jo men tjena!
 
 
 

På kvällen blev det ännu mera träning då vi cyklade fram och tillbaka till Hovs hallar, drygt 8 kilometer, en riktigt bra träningsdag! Anledningen till att vi cyklade till Hovs hallar var för att lyssna på Meja och Louise Hoffsten o jösses så bra det var!! Det överträffade verkligen alla våra förväntningar. Jag måste erkänna att jag mest såg fram emot att få höra Louise Hoffsten och hon var grymt bra, inte minst i en ny låt hon skrivit, inspirerad av tiggeriet, väldigt gripande, MEN Meja imponerde stort på mig, vilken pipa och vilket ös, det hade jag inte förväntat mig. Tack säger jag bara, för en underbar kväll med fantastisk musik.

 

Grillbuffén på Hovs hallar var heller inte fel. Väldigt god mat och mycket mat.

 
Här ser ni löparcoachen som instruerar sina elever. Idag blir det träning tillsammans med Emma Igelström på stranden i Båstad, kanske att vi även cyklar både dit o hem, vi får väl se.

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!