måndag 20 juli 2015

Ett besök i Norrvikens Trädgårdar

Idag åkte vi ner för backen för att besöka det nyinvigda Norrvikens Trädgårdar. O jösses vilken förvandling! Trädgårdarna som väl i ordning och villa Abelin som var så vackert och varsamt renoverat. En fröjd att se! Det är glädjanden när någon ser värdet i det gamla och som vågar satsa pengar på att renovera på ett sådant sätt att allt det gamla verkligen blir bevarat.

Pampig entré.

Välkrattade grusgångar och fina raka planteringar.

 

Vilka underbart läckra krukor med växter utanför villa Abelin med Norrvikens monogram, M. Hur läckert som helst! Ett par sådana på vår altan hade suttit fint.

 

Era 10:3 svarar för restaurangen i Norrviken där vi åt lunch. Fantastiskt gott och prisvärt. Kanske den godaste Ceasar-sallad jag någonsin ätit även om jag först kände mig lite lurad eftersom jag beställt mildrökt Bjärekyckling med Romansallad och lagrad skånsk prästost. Ja, ja, gott var det i alla fall.

 

 

 

 

 

 

 

Efter Norrviken-besöket åkte vi och hälsade på mina föräldrar. Där fick Lexie o Jack tumla runt o leka. Jag tror nog att båda nu är trötta.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!