måndag 10 augusti 2015

Belöningen efteråt när man förenar nytta med nöje

Ikväll har jag haft riktigt roligt. Jag gick loss med den stora grensaxen i syrrans trädgård o när man väl har börjat så är det svårt att sluta!!

Det började med att äldste sonen helt plötsligt har fått en nyvaknat trädgårdsintresse. Han trimmade allt som gick att trimma idag tills bensinen tog slut, jag tror att han fortsätter imorgon. Sen kom vi dit med motordriven häcksax, grensax och åkgräsklippare.

Mannen klippte en häck och vi hjälptes åt med gräsklippningen sen gick jag lös med stora grensaxen och mejade ner allt fult som växt upp. Det fanns mer att ta o jag kunde knappt sluta men regnet hängde i luften o så ville vi väl också ha lite mat så till slut gick jag hem.

Jag måste säg att det var ordentligt vildvuxet (förutom gräsmattan då) men nu ser det riktigt prydligt ut igen. Kul att se!

Belöningen för Lexie ikväll var att hon NÄSTAN fick jag en katt;-) och belöningen för mig var att stå o proppa i mig söta, goda körsbär från ett träd.

Idag behövdes ingen extra träning. Min Polar loop talade om att jag uppnått min dagliga aktivitet med råge efter trädgårdsarbetet. Idag förenade vi nytta med nöje!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!