torsdag 12 november 2015

De bästa motionen är den som blir av

En heldag med utbildning tillsammans med alla mina kollegor är avverkad. Föreläsaren, Annika Gustavsson, är helt fantastisk. Man kan lyssna på henne om o om igen. Det hon har att säga är så värdefullt och hennes kunskap är så stor. Det är en förmån att ha fått träffa henne inte mindre än 3 ggr i år.

Dagens utbildning hölls på Grand i Halmstad och jag måste erkänna att jag blev fruktansvärt imponerad när vi skulle fika på förmiddagen. Jag beställer alltid LCHF-kost men speciellt när det kommer till fika så brukar det inte funka. Vanligast är att man inte får någonting alls (o det gör mig ingenting) eller så kan det möjligtvis vara lite nötter. Det värsta exemplet var väl när jag fick en vanlig vit ostbaguette som var exakt likadan som de andra mackorna, där det satt en lapp på "LCHF"....jösses. Men idag! Kolla på bilden, ett gigantiskt glas kesoröra med grädde och bär!!! Hur gott som helst men alldelses för mycket. Jag åt nog hälften och det var för mycket men det var svårt att låta bli, helt ljuvligt gott!

Lunchen var däremot en katastrof. Fisk som var så gummiartad att den studsade i munnen. Lunchen gick inte heller att servera utan potatis, konstigt. Sen kom eftermiddagsfikat, då var det återigen något gott. Vad vet jag inte men det kändes som vaniljgrädde och bär. Ja idag har jag verkligen ätit för mycket. Inte alls bra inför en helg med Stockholmsbesök och Ålandskryssning.

 

Dagen avslutades i alla fall med ett pass Crosscage på Nordic Wellness. Det känner jag mig nöjd med även om det troligtvis blir den enda motionen denna vecka. Den bästa motionen är den som blir av, eller hur?

 

1 kommentar:

  1. Absolut! Du är så fin som du är ändå. Allt annat är en bonus😘💕

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!