onsdag 11 november 2015

Massimo Dutti och mat i plastlåda framför datorn - kontraster i livet

Idag iklädd en fyndklänning från Flash ur deras provkollektion, 100 kr, helt ok! Den har jag piffat upp med en kofta från Massimo Dutti som jag köpte på Rea i Polen, inte så dyr den heller faktiskt. Dagens glamorösa? outfit.

Statistiknörd som jag är så har jag givetvis Excel-listor från tidigare år (innan apparnas tid) där jag registrerat mina fruktlösa försök att gå ner i vikt. När var jag senast under 75 kg? Jag fick gå ända tillbaka till 2007 innan jag hittade en lägre vikt, då var jag under en kort tid nere på strax över 72 kg. Detta efter att ha börjat med LCHF-kost. Sen vet jag inte vad som hände, LCHF hela tiden men med många undantag och det går såklart inte.

Dagens mest oglamorösa stund. Om koftan idag var i någon mån glamorös så var lunchen definitivt inte i samma klass. Microvågsvärmd lax i en plastlåda framför datorn med lagböcker och domslut i bakgrunden. Det är ett ensamt liv, ett stressigt liv men ändå ett så intressant och spännande liv. Jag trivs.

Till middag blev det tacofärs med grönsaker och hemgjord guaccamole. Frukosten idag bestod av citronvatten och kaffe.

På vägen hem idag var jag nog trött. Jag ringde upp min mamma och höll sen på att nästan köra mot rött ljus, inte så bra men slutet gott allting gott.

Hittills denna veckan så har jag inte lyckats komma iväg på någon träning men i morgon är det dags. Då ska det bli ett pass med Cross cage efter en hel dags utbildning.

 

Imorgon är också sista arbetsdagen för denna vecka. På fredag sätter vi oss på flyget till Stockholm för att därefter hoppa ombord på Birka cruises kryssare som ska ta oss med på en klassisk Ålandskryssning, något som vi aldrig tidigare gjort. Detta ser vi verkligen fram emot!

Tittar på Bonde söker fru. Ett program som blir bättre o bättre ju längre tiden går. I början är det lite ointressant men ju fler tjejer som åker hem desto bättre blir det. Då kan man börja gissa vem som kommer att bli sist kvar, lite kul faktiskt.

Nästa tv-program för kvällen är Jills Veranda. Jag bara häpnar. Amerikaner är så skenheligt kristna att man nästan dör. Tror de verkligen på allvar på det de säger? Det känns helt barockt, jag o min älskling sitter bara o tittar på varandra o skakar på huvudet. Är de riktigt kloka eller?

Kvällströttheten hänger i. I söndags däckade jag redan kvart över 8 på kvällen och sov sedan hela natten. Har sedan somnat innan 10 varje kväll. Jag är verkligen HELT slut när kvällen kommer. Hoppas att det rättar till sig snart.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!