tisdag 10 november 2015

Tjugolappar, matrester och en platå som raseras

 
Titta här! En ny 20-lapp! Den första som jag håller i min hand. Kontanter hör inte till vanligheterna i min värld men nyligen fick jag lite pengar i plånboken så jag varit tvungen att handla med kontanter. Tänk, det känns nästan otäckt att gå omkring med kontanter i plånboken när man inte är van.

Ulrikas LCHF-kickstart är nu slut och även denna veckan var vågen snäll:-) -0,9 kg igen! Under 75!!! Det känns som att en platå äntligen är bruten. Under 75? När var jag det senast? Jag bara undrar, inte i modern tid i alla fall. Det har gått upp och det har gått ner. Mest ner. Hade jag följt programmet till punkt o pricka så hade det givetvis varit mer men jag är rätt nöjd ändå. Jag gör väl kanske 80% rätt som någon annan också skrev och det funkar väl bra det också. Det går bara lite långsammare.

  • Måndag 17 augusti 80,2 kg
  • Tisdag 25 augusti 77,0 kg - 3,2 kg
  • Måndag 31 augusti 75,7 kg - 1,3 kg
  • Måndag 14 september 78,1 kg +2,4 kg (efter en helg på Hallands Väderö och en vecka i Spanien)
  • Måndag den 21 september -76,4 kg - 1,5 kg
  • Måndag den 28 september 77,7 kg - + 1,3 kg (efter en weekend i Köpenhamn)
  • Måndag den 5 oktober 76,4 kg - 1,3 kg
  • Måndag den 12 oktober 76,2 kg - 0,2 kg
  • Måndag den 19 oktober 76,4 kg + 0,2 kg
  • Tisdag den 3 november 75,5 kg - 0,9 kg
  • Tisdag den 9 november 74,6 kg - 0,9
Denna veckan kör jag lite på känsla, bara för att jag vill ha möjighet att äta upp alla matlådor som har samlats i frysen efter denna höst.

Efter helgens utsvävningar med god mat, Irish coffe, en drink, en massa vin och som avslutning i söndags LCHF-kladdkaka med vispgrädde, så körde jag igår en dag med vattenfasta. Det gick bra, riktigt bra, jag var i princip inte hungrig på hela dagen. Idag var det desto godare med mat igen.

Idag blev det fröbröd med ost och bacon till frukost, Thai-mat till lunch och en omelett med keso, avocado o tomater till middag. Nyckeln till framgång med viktförlust med hjälp av Ulrika Davidssons program är nog variation! Ibland äter du väldigt, väldigt lite,, ibland väldigt, väldigt mycket. Vi lurar hela tiden krooppen.

Igår blev det en liten kvällspromenad då vi tittade till syrrans hus. Allt lugnt:-)

Ja du vågen, du är allt bra snäll nu! Fortsatt så där!

 

2 kommentarer:

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!