onsdag 9 mars 2016

Jag mötte Lassie...näää jag menar Meekatt!!

Idag såg jag äntligen ljuset. Solen strålade utanför mitt fönster och jag sprang snabbt ut en runda på lunchen för att få känna på vårsolens sken. Det var inte ilka skönt som det såg ut vill jag lova. Det som däremot var kul var att jag sprang rakt på Meekatt!! Berömd bloggare och numera även författare och vi har faktiskt varit på bloggmiddag ihop i Malmö en gång. En trevlig kväll då vi samåkte dit ner och Meekatt bubblade på hela vägen och det kändes som att vi känt varandra hela livet. I hennes sällskap har man nog aldrig tråkigt!

Jag gratulerade henne till framgångarna med nya boken och vips så halade hon upp en ur väskan och där fick jag mitt alldeles egna exemplar av "Låt mamma bajsa i fred". Tack Meekatt!! Jag ska med glädje läsa boken och jag är säker på att jag kommer att skratta högt mer än en gång.

 

 
Kväll efter kväll sitter jag och googlar flygbiljetter, en liten resa är återigen planerad, denna gång över Kristi Himmelfärdshelgen då man ändå har några extra lediga dagar. Nu är tanken att det ska bära av till Istanbul. Vi får väl se om vi klarar oss ifrån terrorattentat, inbördeskrig m m. Lite "scary" men man kan ju samtidigt inte vara rädd för allt. Vi chansar.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!