lördag 26 mars 2016

Påsk med La Familia

Igår firade vi påsk med nästan alla barnen. 4 utav 5 som hälsade på med sina respektive det får man väl räkna som ett godkänt resultat. Det blev som vanligt en mycket trevlig kväll tillsammans med dem och med varmrökt lax till huvudrätt. Laxen hämtades givetvis på det närbelägna fiskrökeriet, Kajs Fisk o rökeri, nyss uttagen ur röken.

Klockan var nog närmre 2 på natten innan vi äntligen kom i säng. Ett par nattgäster fick vi också så då blev det även en trevlig frukost tillsammans med dem. Ikväll beger vi oss iväg på ännu en familjetillställning. Nu hem till svägerska och svåger tillsammans med alla mannens syskon. Det kommer garanterat att bli ännu en trevlig kväll.

Dimman låg tät större delen av dagen idag men till slut så orkade solen bryta igenom. Då skyndade vi oss ut och jag gav mig på att rensa den nyplanterade buskrabatten från all kirskål som börjat titta upp. 1-0 till mig just nu men det är en ojämn kamp som jag troligtvis kommer att förlora även i år.

En liten stund i solstolen med filt över benen fick det också bli. Hur underbart som helst!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!