söndag 27 mars 2016

Påskliljor, drinkar och världscupfinal i dressyr




Den här vackra uppsättningen måste jag bara dela med mig av. Den fick vi utav bonusdotter med sambo i fredags. Jättefin o såklart från Grönkvists nya blomsteraffär.

Tänk jag har kommit på det. Jag är så dum! Den där förkylningen som varit på väg i 2 veckors tid är troligtvis ingen förkylning, det är såklart allergi!! Det har ju även kliat väldigt mycket i ögonen och på armarna. Att jag inte har tänkt på det, så mycket besvär som jag har haft med det de senaste åren. Ikväll grävde jag fram ett paket Desloratadin ur medicinskåpet som jag plockade med mig hem när pappa gått bort. Nu har jag stoppat i mig en sådan, tack pappa:-), o så får vi hoppas att jag känner mig bättre imorgon.

Påskafton firade vi hos svåger o svägerska. Lika gott och trevligt som vanligt men den här påsken har nog inte gjort så gott vid min vikt. I fredags åt jag tryffeltårta (rätt ok men ändå), jag åt också 5 små marsipanägg. Igår åt jag en fantastiskt god cheesecake och sen satt jag och proppade i mig sådana där små fantastiskt goda chokladägg. Har jag börjat kan jag inte sluta men det var väldigt, väldigt gott!

Idag har vi bara tagit det lugnt. Lite halvtråkigt o blåsigt väder ute och vi stannad istället inne. Mannen i mitt liv satt och sov i soffan med en cykeltävling rullandes på tv:n. Jag bytte kanal för jag ville se Världscupfinalen i dressyr från Scandinavium. Då vaknade han:-( Jag fick titta på paddan o han på tv:n.

När cyklingen var slut kunde jag äntligen erövra tv:n. Det är sååå sällan jag unnar mig att bara sitta still en hel eftermiddag bara för att titta på ridsport men idag gjorde jag det och det var väldigt, väldigt trevligt. Oturligt nog gick inte segern till Sverige och Tinne Wilhelmsson som de spekulerade i innan. Synd men det var väldigt bra ändå.

Senast en svensk vann världscupfinalen i dressyr var tydligen 1998 då Lussan Nathorst vann i Scandinavium och då var jag där! Det är ett ögonblick jag aldrig glömmer.

Liiite nytta har jag gjort idag:-) Jag har städat badrumsskåpen på båda toaletterna. Det är jag nöjd med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!