torsdag 14 april 2016

Att leda i förändring - en dag med Fredrik Reinfeldt på hotell Tylösand

En dag med blandad kompott, en del bra, en del mindre bra. Det känns inte som att de här dagarna håller lika hög klass som förra året men föreläsningen med vår förra stadsminister uppskattade jag verkligen. En imponerande man som nog inte alltid har varit "bekväm" för sitt parti men som kanske p g a det, kommit så långt som han nu har gjort. Kontentan är att man måste våga utmana och våga prova nya vägar för att nå resultat. Ibland så håller det o ibland inte. Om det inte håller så får man göra något annat och det kan vara nog så utmanande det med.

Om man jobbat på samma arbetsplats i hela sitt liv och bara gnäller, varför byter man då inte arbetsplats? Om ingenting är bra där man är, då måste det väl vara bättre någon annanstans? Eller?

Dagens konferencier var Marika Carlsson, en stå-uppare som jag nog inte riktigt hade koll på men som skötte sig med bravur. Dagens roligaste var nog när hon inte fattade att hon var rolig. Hon talade om var de olika föreläsningarna skulle äga rum under nästa pass. "Grupp 2 ska ända till Harplinge" asgarv, o hon fattade ingenting. För henne var det ett namn på en konferenslokal, för alla som var där var det en ort en bra bit ifrån Tylösand:-D Ibland kan en komiker vara roligare än vad de själva förstår.

Dagens mest imponerande föreläsning var kanske ändå den med Håkan Svensson, född med en CP-skada och som mot alla odds utbildat sig till sjukgymnast.

Nu har det även varit kväll och vi har avnjutit en makalöst, fantastisk måltid!! En middag på Hotel Tylösand går inte av för hackor, attans vad gott det var!! Som dessert fick vi lyssna på Marika Carlsson igen, nu som ren stå-uppare. Det var faktiskt riktigt, riktigt kul!

Som vanligt så glömmer jag alltid att packa något, det är bara fråga om vad, inte om, när jag åker bort. Idag var det tandborste och tandkräm (ingen högoddsare precis) som tur var så kom jag på det redan imorse och stannade till redan på Statoil i Snapparp för ett litet inköp. Tandborste och tandkräm kan man bara inte vara utan.

Sammanfattningsvis en bra dag i mitt liv men väldigt träningsfattig....

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!